Společnost


URBAN - ZS s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#26143Nezaplacená pohledávka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 25 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.09.2018, před 6 lety

Petr Jarosil

Znění stížnosti

Dobrý den,

rád bych si stěžoval na jednání společnosti Urban - ZS s.r.o., konrétně na jednatele pana Ing. Michala Urbana, který neplní svým závazkům. Zmíněná firma se zabývá výkupem a následným prodejem zlata a stříbra.
Navštívil jsem společnost Urban - ZS s.r.o. se zlatými šperky o celkové váze po roztavení 384,46 gr. Následně bylo zlato zasláno na analýzu, jejíž výsledky měli být do druhého dne. Na výsledky jsem čekal více jako týden, kdy jsem dostal odpověď, že zlato je o ryzosti 729/1000 a bude mi vyplaceno 234306 Kč. Tato částka měla být vyplacena k 15.8.2018, avšak do dnešního dne jsem částku neobdržel, ani po opakované výzvě k uhrazení. Bylo mi několikrát slíbeno, že částka bude vložena na můj účet, avšak stále nic.
Poslední dva dny pan Ing. Urban nereaguje ani na mé SMS, ani na mé hovory, i když telefon vyzvání a ani na email. V současné chvíli nevím jak jednat dále.
Opomenu-li, že mě celá situace do značné míry stresuje, přicházím jednáním pana Urbana o dodatečné výnosy, které bych mohl realizovat investicí očekávané částky.

Děkuji za jakoukoli radu, jak postupovat v této situaci.

S přáním krásného dne,

Petr Jarosil


Produkt

Nevyplacená pohledávka za výkup 384.46 gramů zlata o ryzosti 729/1000 v hodnotě 234306 Kč, která byla stanovena firmou Urban - ZS a mnou odsouhlasena.


Požadované řešení

Rád bych obdržel peníze, které mi dluží společnost Urban - ZS s.r.o., jelikož se jednalo o obchodní transakci, kdy jsem předal předmět směny, byla odsouhlasena výkupní cena v souladu s provedenou analýzou, avšak nebylo plněno ze strany Urban - ZS s.r.o. vůči mé osobě. Dlužná částka činí 234306 Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.9.2018 11:48, před 6 lety

Společnost má povinnost vyplatit částku. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba splatnosti nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat vyplacení ihned. Společnost je poté povinna splnit bez zbytečného odkladu. Jestliže částku nevyplatí, upozorní spotřebitel společnost, že nevyplatila částku včas a poskytne společnosti přiměřenou dodatečnou lhůtu k vyplacení (lze poskytnout i mlčky).

Pokud společnost nevyplatí částku ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení předaného plnění (zlata). Spotřebitel rovněž může nadále trvat na vyplacení částky dle smlouvy.

Nereaguje-li společnost na SMS a tel. hovory, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že společnost nevyplatí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné společnost vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení.

Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz

Další možností je obrátit se s žalobou na soud.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.11.2018 13:55, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.