Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V prosinci roku 2016 jsme si u tohoto podnikatele zakoupili 2 bubny. Asi po 18 měsících se u jednoho bubnu objevila prasklina. Buben byl používán v souladu s doporučením prodejce. Před několika týdnech jsme chtěli uplatnit reklamaci v rámci zákonem stanovené dvouleté lhůty. Prodávající si vyžádal fotografie bubnu a po jejich zhlédnutí sdělil, že buben si na své náklady musíme nechat potáhnout novou kůží. S navrhovaným postupem jsme vyjádřili nesouhlas s tím, že jsme opět připomněli náš nárok na uplatnění reklamace. Pan Fuchs na to reagoval stejně, tedy nabídkou potažení bubnu novou kůží na naše náklady včetně úhrady poštovného. Dále nám nabídl koupi nového bubnu za plnou cenu. Na třetí upozornění, že žádáme o uplatnění reklamace reagoval požadavkem na předložení účtenky o koupi.
Jsme schopni doložit, že buben jsme zakoupili od něj. Nejsme si jisti, jak dále postupovat a taktéž chování uvedeného prodejce vykazuje známky poškozování spotřebitele.
Šamanský buben (údajně jelení kůže)
V případě, že má prodejce právo na výměnu za nový výrobek, budu to akceptovat, ač mám již pochybnosti o kvalitě dodávaných výrobků.
|
Tweet |
Zakoupí-li spotřebitel zboží a v zákonné 24měsíční době se na něm objeví vada, jejíž vznik spotřebitel sám nezavinil, může zboží reklamovat. Zakoupení věci je spotřebitel povinen prokázat, nejlépe předložením kupního dokladu. Jestliže kupní doklad nemá, musí vznik kupní smlouvy prokázat jiným, dostatečně věrohodným způsobem. Prodávající je povinen vydat spotřebiteli potvrzení o uplatnění reklamace, jinak mu hrozí postih ze strany dozorového orgánu, jímž je Česká obchodní inspekce.
Uplynulo-li však od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.