Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý deň.
Cez internetovú spoločnosť Kasa.cz som si 24.5.2018 zakúpila robotický vysávač TESLA RoboStar T30 za 4.990,- Kč. Už 6.8.2018 som musela vysávač reklamovať z týchto dôvodov:pri plnom nabití vysávač vysáva len 60 minút +/- . Vysávač sa občas točí chaotický, nevie nájsť napájací adaptér, ktorý sa nachádza priamo pred vysávačom. 2x sa opakovala tá istá chyba, po zapnutí vysávania vysávač vyšiel z napájacieho adaptéra, začal vysávať a po 2 sekundách sa prepol a opäť sa vrátil do adaptéra.
Vysávač bol vrátený špinavý (v nádobe bol povysávaný prach) bez akéhokoľvek upozornenia o odoslaní (žiadny e-mail, SMS) a bez vyjadrenia spoločnosti. V balíčku bolo priložené len vyjadrenie technika a nafotená stránka z manuálu, ako previesť reset vysávača. V krátkosti vyjadrenie technika je, že síce výdrž batérie je udávaná až 110 minút, ale je závislá na spôsobe prevádzky a podlahovej ploche. V popise výrobku sa ALE uvádza, že vysávač si poradí z akýmkoľvek povrchom a priestorom.
Taktiež, že spôsob vysávania je ovplyvnený stavebno-technickým prevedením miestnosti, typom použitia materiálu, fyzikálnymi vlastnosťami materiálu. V popise sa uvádza, že sa automatický prispôsobí rôznym typom podláh, neuvádzajú sa žiadne fyzikálne vlastnosti a pod. Ja mám po celom byte dlažbu, bez kobercov. Z dôvodu neuznania reklamácie Vás prosím o pomoc.
Vysavač robotický Tesla RoboStar T30 bílý
Požadujem vrátenie peňazí nielen za vysávač, ale i za poštovné.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.