Společnost


Carvin consulting s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#26179Odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 7 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.09.2018, před 6 lety

Rudolf Flohs

Znění stížnosti

Dobrý den. Před dvěma měsíci zakoupila má paní v internetovém e-shopu potahy na sedadla automobilu. Zboží bylo nafoceno, bylo u něj uvedeno, že je skladem. To co přišlo se značně rozchází s naší představou o názvu Luxusní autopotahy. proto jsme se rozhodli výrobek vrátit v zákonné lhůtě 14 dnů. Prodejce se však brání, že uvedené zboží je vyrobeno na zakázku. Ano, paní podepsala obchodní podmínky. Ale nikdy by jí nenapadlo, že takto prodávané a prezentované zboží je výrobek vyráběný na zakázku. Když si budu chtít nechat něco ušít, rozhodně nepůjdu do e-shopu. A ano, kupujeme i oblečení. Ale nikdy nám nikdo neupíral naše nezadatelné právo, toto zboží vrátit. Provozovatel se snaží využít kličky v zákoně, aby se zbavil zodpovědnosti. Máme šanci se bránit? Děkuji...R.Flohs


Produkt

AUTOPOTAHY FORD FOCUS III, SE ZADNÍ LOKETNÍ OPĚRKOU, AUTHENTIC DOBLO, ŽAKAR MODRÝ


Požadované řešení

žádali jsme odstoupení od smlouvy v zákonné lhůtě 14 dnů....tato byla odmítnuta z důvodu podepsání obchodních podmínek, kde je uvedeno, že zboží šité na zakázku nejde v zákonné lhůtě vrátit.....domnívám se, že provozovatel se snaží využít výkladu zákona ke zbavení se zodpovědnosti za obsah nabízeného zboží


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.9.2018 13:17, před 6 lety

Odstoupení od smlouvy je ze zákona možné jen ve stanovených případech. Jednou z těchto možností je odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí věci, pokud šlo o nákup na dálku (tzn. přes internet, telefon,… - § 1820 an. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku). Dle § 1837 písm. d) občanského zákoníku spotřebitel nemá nárok na odstoupení od smlouvy, pokud se jedná o věc upravenou podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu (ale musí jít skutečně o individuální přání spotřebitele – například nábytek na míru, zboží s rodinnou fotkou atd.), nemyslí se tím např. zboží určité barvy a určité velikosti, které má prodejce v nabídce a které si spotřebitel pouze zvolil).

Pokud prodejce provozuje e-shop a zákazník by se pokusil vrátit ve 14 dnech věc vyrobenou podle jeho požadavků, může ho odmítnout z důvodů zmíněných výše. Pokud si však spotřebitelka objednala zboží, které tvoří standardní nabídku a nenechávala si zboží jakkoliv upravovat pro svoji osobu, má pak skutečně podle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od doručení zboží.

Dle směrnice EU o právech spotřebitelů nemůže spotřebitel odstoupit od smlouvy uzavřené prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, pokud předmětem této smlouvy bylo dodání zboží vyrobeného podle jeho požadavků nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám, to je stanoveno v čl. 16 písm. c) této směrnice. V čl. 2 odst. 4 je pak vysvětleno, co se myslí zbožím vyrobeným podle požadavků spotřebitele - jedná se o takové zboží, které není prefabrikováno a které je vyrobeno na základě individuálního výběru nebo rozhodnutí spotřebitele, přičemž obě podmínky musí být splněny zároveň.

Státní dozor v oblasti ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.10.2018 21:34, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.