Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#26183Neuznaná reklamace skryté vady - (nebezpečná vada zatajena prodejcem)

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 20 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.09.2018, před 6 lety

Milan Kantůrek

Znění stížnosti

Dobrý den,

Dne 25.05.2018 byl ve společnosti AAA Auto zakoupen automobil značky Renault Megane z roku 2005 s SPZ: 3SH3244 s najetými 161 657Km. Při prohlídce vozu Kateřina Vondráčková nar. 30.03.200 - dále jen zákazník upozornila na cosi praskajícího při točení volantem. Prodejce odpověděl, že tato vada nic neznamená a že u těchto starých aut je to normální (2 svědci).
Zákazník bohužel neodborně znalý prodejci věřil, že tato vada nemá vliv na bezpečnost či funkčnost vozidla.

Při servisní prohlídce v autorizovaném servisu Renault v Brandýse nad Labem, byl odhalen poškození kroužek u volantu (způsobující dané praskání a nefunkčnost Airbagu) - Cena opravy 7805kč +1543kč diagnoza. Dále bylo zjištěno, že nesvítí ikonka servisu a airbagu na panel. přístroji. Důvod bylo PŘELEPENÍ černou izolační páskou přes tyto dvě LEDky.

Při dodržení reklamačního řádu společnosti AAA Auto byla dne 6.9.2018 reklamace zamítnutá s tím, že prodejce za vadu není odpovědný avšak nabízí z dobré vůle pouze 7000kč (místo požadovaných 9348kč) Zákazník též z dobré vůle nepožaduje proplacení nezbytných nákladu na cesty při vyřizování reklamace.


Produkt

Renault Megane SPZ: 3SH3244. Registrováno od r. 2005 a najeto 161 657km při koupi


Požadované řešení

Proplacení celé částky 9348kč. Zákazník reklamuje skrytou vadu, za kterou odpovídá prodejce, nesouhlasí s postavením AAA Auto. Prodejce v AAA pochybil a skryl vadu, na kterou se zákazník dotazoval. Poskytl záměrně falešné informace. Nefunkčnost Airbagu může ve fatalní situaci poškodit nenávratně zdravý řidiče. Přelepené ikonky zejména ta Servisová, může též poškodit nenávratně auto, pokud auto potřebuje servis a není mu včas dodán. AAA auto tedy mohlo nejen poškodit svojí chybou zdravý zákazníka, ale také mu způsobit svojí chybou poškození majetku.

Zákazník se snaží tento spor vyřešit mimo soudní cestou, ovšem je přesvědčen že právo je na jeho straně a proto se nebojí jít i cestou soudní.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.9.2018 13:12, před 6 lety

Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil (v daném případě je podstatné, že vada nebyla uvedena v předávacím protokolu). Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

V případě podezření na nekalé obchodní praktiky při prodeji ojetých vozů lze podat podnět k prošetření České obchodní inspekci. Pokud dozorový orgán zjistí na základě provedené kontroly, že došlo k porušení zákazu užívání klamavých praktik a byla naplněna skutková podstata správního deliktu dle § 24 odst. 1 písm. a) zákona o ochraně spotřebitele, může být prodávajícímu uložena Českou obchodní inspekcí vysoká pokuta.

Stížnost může spotřebitel podat na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
1.10.2018 13:32, před 6 lety

Vážený pane Kantůrku,
mám informaci, že se kolegové reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byl kolegy již informován. Dejte pak prosím vědět, jak jste byli spokojeni.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.11.2018 07:59, před 6 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.12.2018 11:33, před 6 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.