Počet nahlášených stížností: | 112 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 7 |
Dobrý den, dne 10.9.2018 jsem dostala podle mého názoru neoprávněnou pokutu.Nastupovala jsem na ulici Fügnerova Liberec a nastupovala jsem prostředními dveřmi.Šla jsem si pípnout kartu , ale jelikož tam bylo hrozně moc lidí tak jsem se tam nedostala.Mezitím za mnou přišel revizor a řekl mi "kontrola jízdních dokladů" A já mu říkala, že si jdu pípnout kartu.A on mi řekl, že mámu smůlu.Já si tu kartu šla pípnout , ale stejnak mi řekl, pokuta ve výši 600Kč.Pak to tam se mnou sepsal a nedal mi ani kopii.
Pzn. V autobusu bylo hodně přeplněno, ale i přes slova průvodčího jedna holka neuposlechla a dělala, že neslyší a normálně rychle odešla pryč. S tou holkou to ani dál neřešil a pustil ji dál.
Prosím o přezkoumání, a požaduji o zrušení pokuty nebo alespoň o snížení pokuty děkuji.
|
Tweet |
Dle smluvních přepravních podmínek IDOL čl. 5 odst. 3. platí následující pravidla: Papírovou jízdenku pro jednotlivou jízdu je cestující povinen si připravit před nástupem do vozidla tak, aby si ji mohl bezodkladně po nástupu označit v nejbližším označovacím zařízení. Čas potřebný k bezodkladnému označení jízdenky nezahrnuje dobu, kterou cestující potřebuje k tomu, aby zaujal místo k sezení, vyhledal nepřipravenou jízdenku nebo vykonával jinou činnost, jež nesouvisí s bezodkladným označením. Cestující je povinen zakoupenou jízdenku pro jednotlivou jízdu při nástupu do vozidla bezodkladně označit na lícové straně v místě určeném na jízdence pro její označení v příslušném označovacím zařízení a provést kontrolu správnosti vytištěných údajů. V případě, že nejbližší označovací zařízení je mimo provoz nebo se cestujícímu nepodařilo jízdenku v označovacím zařízení označit, je povinností cestujícího použít k označení jízdenky další označovací zařízení ve vozidle či upozornit na toto řidiče. Obdobně je cestující povinen postupovat v případě nákupu jízdenky v prodejním automatu ve vozidle, v doplňkovém prodeji u řidiče a prostřednictvím elektronické peněženky na bezkontaktní čipové kartě, nebo provádění check-in..
Nesouhlasí-li spotřebitelka s přirážkou za jízdu bez platného jízdního dokladu, musela by prokázat (například výpovědí několika svědků), že se pokoušela označit jízdní doklad (čipovou kartu) pomocí označovače bezodkladně poté, co do přepravního prostředku nastoupila, a že jí označení jízdního odkladu nebylo umožněno z důvodu nesprávného postupu osoby pověřené ke kontrole jízdních dokladů. Z důvodu předběžné opatrnosti však spotřebitelce doporučujeme, aby přirážku za jízdu bez platného jízdního dokladu nejprve uhradila, a pak se teprve domáhala po společnosti vydání bezdůvodného obohacení, pokud se jí podaří prokázat, že přirážka byla neoprávněná.
Pokud se mezi spotřebitelkou a společností nepodařilo nalézt smírné řešení sporu, může se spotřebitelka také obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.