Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Koncem roku 2017 zakoupen přes www.koupelny-online.cz elektronický bidet USPA 6035Cx (jako náhrada za dosavadní stejný model používaný 6 let). Cca po půl roce praskl v boční části sedák bidetu. Nejprve byla zamítnuta reklamace s odůvodněním špatného typu použité záchodové mísy. Po doložení správné velikosti používané mísy přímo dovozci firmě Ortoservis s.r.o. a odvolání se na 6 let používání identického předchozího bidetu reklamace uznána a v 05/18 zaslán nový sedák na výměnu přímo firmou Ortoservis s.r.o.. Po 3 měsících používání sedák opět praskl, nyní na zcela jiném místě. Reklamace firmou Ortoservis s.r.o. zamítnuta z důvodu již jednoho uznání reklamace a z důvodu, že prasklina je v místě, kde na sedák musel někdo šlápnout. Ačkoli jsem uváděl, že sedák používají v naší domácnosti pouze ženy do 55 kg váhy a nikdo na sedák nikterak nestoupal (je hodně křehký), reklamace neuznána a nabídnut ke koupi nový. Jelikož předchozí model se po 6 letech používání zcela rozpadl, mám za to, že je na bidet a sedák především použit zcela nevhodný a příliš křehký materiál, který v kombinaci se stárnutím plastu způsobuje jeho dřívější či pozdější destrukci.
Elektronický bidet USPA 6035Cx
Požaduji zaslání nového bezvadného sedáku nebo vrácení peněz za bidet.
|
Tweet |
Za vyřízení reklamace je odpovědný vždy prodávající, a to i v případě, pokud byla k vyřizování reklamace určena třetí osoba. Všechny nároky je tedy nutné uplatňovat vůči prodávajícímu.
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vyjádření k reklamaci elektronického bidetu USPA 6035Cx.
• Zákazník zboží zakoupil a převzal dne 6. 9. 2017.
• Reklamaci nám oznámil e-mailem a byla přijatá k řešení dne 21. 5. 2018.
• Vyžádali jsme si od kupujícího foto WC mísy a bidetu. Z obrázku je patrné, že bidet se neopírá celou plochou o keramiku a také tvarem neodpovídá WC míse. Foto přikládáme k nahlédnutí.
• 23. 5. 2018 jsme reklamaci zamítli s odůvodněním, že elektronický bidet nebyl instalován podle návodu. Zároveň byla nabídnuta placená oprava sedáku bidetu.
Závěrem: tvar dosedací plochy WC mísy se neslučuje s tvarem el. bidet. sedátka. Za stávajících podmínek praskne každé sedátko.
Nevíme, proč kupující soudí materiál jako nevhodný. Jedná se o renomovaného výrobce elektronických bidetů. Je č.1 ve výrobě i prodeji v Jižní Koreji. Výrobce má vlastní vývoj i výrobu. Kvalita se zkouší. Bidet získala certifikát bezpečnosti a kvality, a to jak z amerických států, tak evropských zemích.
Zákazník nedoložil že dříve používal identický výrobek již 6 let. Mohlo se jednat o jiného výrobce.
Bohužel nedokážeme posoudit, jakým způsobem předmětná vada vznikla. Odkazujeme tak na naše dřívější vyjádření. Pokud spotřebitel se stanoviskem společnosti nesouhlasí, má možnost jej rozporovat znaleckým posudkem. Doporučujeme se případně domluvit na využití konkrétního znalce s tím, že obě strany budou jeho odborný názor respektovat.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, který tak má možnost na vyjádření společnosti reagovat.
Vyjádření spotřebitele k reakci prodejce, který uvádí zavádějící či zcela nepravdivé údaje:
a) bidet byl zakoupen a instalován na mísu s rozměry požadovanými v přiloženém návodu k instalaci výrobku (kopie rozměrů z návodu k instalaci i fotografie naměřené skutečnosti v příloze)
b) reklamace z 05/2018 BYLA UZNÁNA a byl dodán bezplatně nový sedák (v příloze pracovní list dokládající tuto skutečnost)
c) rozměry mísy zcela odpovídají požadovaným rozměrům mísy uváděným v montážním návodu (nic nebylo porušeno, žádné další požadavky na instalaci bidetu z hlediska rozměrů mísy nejsou definovány!))
d) materiál považuji z hlediska dlouhodobého používání za nevhodný, jelikož se mi předchozí bidet po 6 letech na několika místech zcela rozpadl. Jednalo o zcela identický bidet, což dokládám v příloze pracovním a záručním listem. Materiál (křehký plast) je výrazně křehčí než pevné termoplasty používané na bidetových sedácích především evropské produkce.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat na vyjádření spotřebitele.
Podnikatelka již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.