Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den.
Dne 31.3.2018 jsem se zaregistrovala na seznamku be2, zaplatila a 164 Kč. 1.5. 2018 mi bylo bez upozornění a mého svolení z účtu odečteno 2247 Kč. Dnes mi je opět vyhrožováno, abych zaplatila dalších 2543 Kč. Nikde v obchodních podminkach jsem si nevšimla, že budou takto postupovat.
Oni na stránkách nemají žádný formulář, abych odstoupila od smlouvy a na ten účet, kde jsem měla, mne to už nepustí. Mohla bych poprosit, jak mám dále postupovat.
Moc děkuji předem a s pozdravem Sarounova
Prosím o pomoc, jak dále postupovat.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelkou a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitelku o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitelku o době trvání závazku a o podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitelku řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitelku o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohla by spotřebitelka namítat neplatnost smlouvy, neboť byla uvedena společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo možné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohla spotřebitelka souhlasit i s prováděním opětovné platby.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pokud společnost spotřebitelce brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitelku na jejích právech a k takovému jednání se nepřihlíží.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
ID: 172237636
Dobrý den.
Mějte prosím na paměti, že jste souhlasila s Všeobecnými obchodními podmínkami be2 (VOP), kterých součástí jsou také informace související s prodloužením Vašeho Prémiového členství, zakoupeného k datu: 31/03/2018. Prolongace je uvedená i na platební stránce, v rámci které jste si své členství zvolila a uhradila a také na potvrzení o realizaci úhrady, které Vám bylo odeslané prostřednictvím emailové komunikace ihned po realizaci platby.
Prémiové členství je prodloužené v případě, že jej klient včas a řádně nevypoví. Výpověď Prémiového členství je přitom potřebné uskutečnit nejpozději 4 dny před datem vypršení uhrazeného období (t.j. 4 dny před jeho prodloužením).
Jelikož nebyla z Vaší strany zaznamenaná žádná snaha o včasné a řádné vypovězení Vašeho Prémiového členství, bylo toto – v souladu s VOP – prodloužené.
Pokud došlo z naší strany k omylu a Výpověď jste nám v stanovené výpovědní lhůtě zaslala (prostřednictvím FAX-u, dopisu či přílohy emailu), přepošlete nám prosím svůj výpovědní email s potřebnou přílohou, kopii potvrzení o odeslání FAX-u či potvrzení Pošty o odeslání Výpovědi formou dopisu,
děkujeme Vám.
Dobrý den,
reaguji na vaši odpověď a chtěla bych jen vědět proč v obchodních podmínkách nemáte uvedeno jakou sumu strhnete, když nepodám výpověď včas? 1. 5.2018 mi byla bez mého vědomí a bez jakékoliv informace od Vás stržena částka 2 247 Kč, uplynuly tři měsíce a 1.8.2018 mi tím pádem mělo být opět strženo 2247 kč, jenže to jste neprovedli a 28.8.2018 (první informace o placení, pominuly prvotní platbu 156 kč) mi píšete, že jsem 1.8.2018 JÁ neuhradila částku 2247 kč a k tomu mi ještě naúčtujete poplatek 280 kč ? Proč jsem o tom nebyla informována dřív ? Kde máte v obchodních podmínkách uvedeno, že mě nemusíte informovat a že mě budete načítat penále ? První platbu si strhnete sami a druhou už ne a ještě k tomu přičítáte poplatky?
Žádám o podání vysvětlení.
S pozdravem
Bohdana Šarounová
---------- Původní e-mail ----------
Od: be2 collections
Komu: sarounova.B@seznam.cz
Datum: 13. 9. 2018 11:16:09
Předmět: Re: [Ticket#2018091110015815] výpověď od smlouvy_Šarounová Bohdana_sarounova.B@sezanm.cz
Dobrý den,
děkujeme za Váš email.
Naše záznamy ukazují, že jste si k datu 31.03.2018 objednali a uhradili Premium členství na období: 1 měsíc(e/ů).
Mějte prosím na paměti, že jste v rámci procesu registrace souhlasil/a s našimi Všeobecnými obchodními podmínkami (VOP). VOP jasně ustanovují, že Vaše VIP členství bude - v případě, že včas a řádně nevypovíte jeho automatickou prolongaci - automaticky prodloužené.
Na skutečnost, že je členství automaticky prodlužováno, je každý člen upozorněn taky v uvítacím emailu, který Vám byl doručen dne 31.03.2018 a na stránce s volbou objednávaného produktu (viz prosím přiložený Screenshot).
Jelikož nebylo Vaše VIP členství včas a řádně vypovězené - nejpozději 4 dny před datem vypršení hrazeného období , bylo toto v souladu s VOP prodloužené.
Z naší strany žel nebylo možné získat poplatek za poslední období platnosti Vašeho VIP členství. Mějte prosím na paměti, že jste s námi vstoupili do závazného obchodního vztahu. Váš případ byl již nyní předán k řešení našemu Oddělení pohledávek.
V rámci Vašeho profilu je v současnosti evidován dlužný poplatek v celkové výši 2527 Kč (datum prolongace: 01.08.2018).
Žádáme Vás tudíž o úhradu dlužného poplatku na náš bankovní účet, a to co nejdříve, abyste se tak vyhli navýšení dlužné částky o další poplatky.
Naše bankovní detaily jsou následující:
Společnost: be2 Sarl
Banka: HypoVereinsbank Muenchen
IBAN: DE62700202700667972744
Swift/BIC: HYVEDEMMXXX
Reference: citujte prosím z upomínkového emailu
Suma: 2527 Kč (2247 + 280 poplatky)
Banka a adresa banky:
HypoVereinsbank
Kardinal-Faulhaber-Strasse 14
80333 Mnichov
Německo
Jakmile bude úhrada dlužného poplatku přijatá a zaevidovaná, vymáhací proces bude zastaven.
Potvrzujeme Vám, že automatická prolongace Vašeho Prémiového členství již byla vypovězená a po úhradě stávajícího dlužného poplatku již nebudou vymáhány žádné další pohledávky.
V případě, že dlužný poplatek nebude z Vaší strany uhrazený, bude případ předán k řešení externí společnosti pro vymáhání dlužných poplatků.
S pozdravem,
Jana Hájková
Oddělení pohledávek be2
_________________________________________________________
be2 S.à.r.l.
13 rue du Commerce – L-1351 Luxembourg
Email: collections@be2.com
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost spotřebitelce poskytnout vysvětlení k položeným otázkám.
ID: 172237636
Dobrý den.
V souvislosti s obdobím platnosti a cenou stávajícího i eventuálně prodlouženého Prémiového členství či možnostmi jeho Výpovědi jste byla informována prostřednictvím platební stránky, emailové zprávy s potvrzením realizace úvodní platební transakce a/ anebo Všeobecných obchodních podmínek be2, které jsou uživatelům k dispozici na naší domovské stránce www.be2.cz a také přímo v jejich uživatelském profilu,
děkujeme Vám.
Dobrý den,
po přečtení všeh pro a proti jsem dospěla k závěru, že aby tato akce ohledně "podvodnické" seznamky skončila, jsem se rozhodla tuto částku uhradit. Obrátila jsem na společnost, zda-li mi muže poskytnout jiné platební podmínky než platbu pomocí paypal, které nevyužívám a prosila jsem o zaslaní např. čísla účtu kam mohu peníze zaslat a odpověď byla:
21. 9. 2018, 10:37
Dobrý den,
děkujeme za Vaši zprávu.
S ohledem na skutečnost, že z Vaší strany nebyl dodržen termín splatnosti dlužného poplatku, byl Váš případ předán k řešení externí společnosti pro vymáhání dluhů.
Pokud jste dopodus nebyli z jejich strany kontaktováni, stane se tak v průběhu nadcházejících dní. Adresujte prosím veškerou budoucí korespondenci přímo Vymáhací společnosti,
děkujeme Vám za pochopení.
S pozdravem,
Jana Hájková
Oddělení pohledávek be2
_________________________________________________________
be2 S.à.r.l.
13 rue du Commerce – L-1351 Luxembourg
Email: collections@be2.com
Dnes je 25.9.2018 a dodnes se mi nikdo neozval. To mám opět čekat, že mi za "x" dní příjde možná nějaké upozornění, že jsem neuhradila částku "externí společnosti na vymáhání dlůhů" s dalším penále ?
Podle původního emailu, měla být částka splacena k 10.9.2018 což jsem bohužel promarnila,ale veškerý emailová korespondence probíhala se společností i po tomto termínu (viz datum emailu nahoře) a když chce člověk peníze uhradit toto je přístup "seriozní" společnosti?
S pozdravem
Šarounová Bohdana
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost spotřebitelce poskytnout vysvětlení.
ID: 172237636
Dobrý den.
S ohledem na skutečnost, že z Vaší strany nebyl dodržen termín splatnosti dlužného poplatku, byl Váš případ předán k řešení externí společnosti.
Pokud jste doposud nebyli z jejich strany kontaktováni, stane se tak v průběhu nadcházejících dní. Adresujte prosím veškerou budoucí korespondenci přímo externí společnosti,
děkujeme Vám za pochopení.
Dobrý den,
Dnes je 8.10.2018, je to tedy 18 dní od doručení zprávy od Vás viz níže, že dluh byl předán k řešení externí společnosti pro vymáhání dluhů a dodnes se mi nikdo neozval! Na co mám čekat, až mi někde naskačou nějaká další nesmyslná penále?
Toto je velice neseriozní jednání. Žádám o vyjádření.
S pozdravem
Bohdana Šarounová
---------- Původní e-mail ----------
Od: be2 collections
Komu: sarounova.B@seznam.cz
Datum: 21. 9. 2018 10:37:27
Předmět: Re: [Ticket#2018091110015815] výpověď od smlouvy_Šarounová Bohdana_sarounova.B@sezanm.cz
Dobrý den,
děkujeme za Vaši zprávu.
S ohledem na skutečnost, že z Vaší strany nebyl dodržen termín splatnosti dlužného poplatku, byl Váš případ předán k řešení externí společnosti pro vymáhání dluhů.
Pokud jste dopodus nebyli z jejich strany kontaktováni, stane se tak v průběhu nadcházejících dní. Adresujte prosím veškerou budoucí korespondenci přímo Vymáhací společnosti,
děkujeme Vám za pochopení.
S pozdravem,
Jana Hájková
Oddělení pohledávek be2
_________________________________________________________
be2 S.à.r.l.
13 rue du Commerce – L-1351 Luxembourg
Email: collections@be2.com
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat.
ID: 172237636
Dobrý den.
Můžeme Vás však ujistit, že z naší strany už členství nebude prodlouženo, takže žádné dodatečné náklady související s členstvím, kromě aktuální otevřené pohledávky, Vám již nevzniknou.
Další komunikace bude probíhat přímo ze strany této agentury. Náklady jsou navýšeny zasílaním dalších upomínek. Pokud se Vám tato společnost ještě neohlásila, nemusíte se obávat navýšení nákladů, ty budou odpovídat první upomínce z agentury.
Adresujte prosím veškerou budoucí korespondenci přímo externí společnosti,
děkujeme Vám za pochopení.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobry den.
Společnosti jsem vse uhradila a timto doufám, že je vše uzavřené.
S pozdravem Šarounová