Počet nahlášených stížností: | 1035 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Vážení,
jedná se o naprosto nefungující náhradní přepravu z Mor. Krumlova do Brna.
1. Doprava trvá podstatně déle. Všichni pracující musejí vstávat dříve, mnozí uprostřed noci, jezdí dřívějšími spoji. Z práce se vracíme domů rovněž později. Trávíme život na nádražích a ve vlacích. Nejsme povinni toto žít, akceptovat, a to zcela bez kompenzace, např. slevy na jízdném. Neakceptovatelné.
2. Vlaky nejezdí načas. Pravidelně, permanentně a neustále mají navíc ještě zpoždění, a to v obou směrech. Např. dnes, tj. 11. 9., vlak v 16. 30 hod. z Brna. Prý kvůli posunu. Ono nestačí, že máme značný časový handicap, ještě jsme zdržováni jakýmsi posunem. Nehorázné.
3. Autobusy k vlakům vyjíždějící "od Vichra" nenavazují na vlaky! Např. minulý týden ve čtvrtek jsme přijeli na Dolní nádraží, ale vlak odjel chvíli před námi! Prázdný. Nečekal. Koordinace dopravy je zde tedy asi tak na úrovni pětiletého dítěte. Takže jsme otráveně čekali na další spoj. Ten však měl zpoždění! Byli jsme tedy hodinu na cestě, a neustále jsme byli v Brně! Neuvěřitelné.
4. Při neustálém zpoždění vlaku následně při výstupu v Moravském Krumlově nečeká městský autobus, a my opět stojíme, civíme a čekáme, až přijede další vlak z Brna. Časový handicap opět narůstá. Neskutečné.
5. Cestujícím nejsou nikde k dispozici toalety, v Mor. Krumlově po 17. h. nejsou ani lavičky, přístřešek, toalety se zamykají před pátou odpolední. Když prší, není kde se schovat. Stojíme, čekáme, mokneme. Nehygienické, nelidské, nehumánní.
6. Vaše jednání je vůči cestujícím na trase směr Moravský Krumlov značně diskriminační. Jsme potrestáni bez jakékoli kompenzace. Uvědomte si, prosím, že Vaše zacházení s cestujícími je nehorázné. Nejsme povinni vydržet všechno. Nejsme povinni trávit život nekonečným čekáním na autobusy a vlaky. Věřte, že nejezdíme do Brna za zábavou, do baru či kabaretu, ale za prací, mnohdy těžkou a náročnou. Cestujících byste si měli vážit, neboť ti Vám plní Vaše kasy a Vaše peněženky.
Návrhy k nápravě:
1. Zajistit (obnovit) náhradní autobusovou dopravu M. Krumlov - Brno.
2. Zajistit odjezdy z hlavního nádraží, jako všem ostatním vl. spojům.
Upozorňuji Vás, že Vaše odpověď bude zaznamenána, a zaslána spolu s tímto mailem a dalšími konkrétními důkazy o nehumánním a diskriminačním jednání Vašim nadřízeným do centrály ČD v Praze, na vědomí Ministerstvu dopravy, popř. ombudsmanovi ČR, a především sdělovacím prostředkům, tedy tisku a televizi.
Je zřejmé, že tato situace je dlouhodobě neúnosná a Vaše naprosto nefungující řešení náhradní dopravy se musí řešit.
Jménem nespokojených a otrávených cestujících
Mgr. Dagmar Fialová
1. Zajistit (obnovit) náhradní autobusovou dopravu M. Krumlov - Brno a zpět. Osvědčila se. Je vyzkoušená, funguje bez časových ztrát, přestupů a zbytečného čekání. Městská autobusová doprava Mor. Krumlov navazuje.
2. Zajistit odjezdy z hlavního nádraží, jako všem ostatním vlakovým spojům, jako všem ostatním cestujícím.
|
Tweet |
Jestliže ve veřejné drážní a silniční osobní dopravě nebyl cestující přepraven včas, nemá právo na náhradu škody.
Avšak dle smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu náleží cestujícímu také za určitých podmínek i odškodnění za zpoždění.
A to dle následujících pravidel:
25 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 400 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 50 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 200 Kč při zpoždění 120 a více minut.
Nebo jednorázové odškodnění pro držitele jízdenky IN 100 ve výši: 50 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 100 Kč při zpoždění 120 a více minut.
Více informací nalezne spotřebitel na webové adrese: http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani/jizdenka/odskodneni-cestujicich/-7879/
Případnou stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.