Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V únoru jsem si od CZC objednala mobil, který měl závadu při hovorech. Po dvou uznaných reklamacích - bezúspěšných oprav, jsem jim napsala, zda po třetí budu mít nárok na vrácení peněz. Prý po třech uznaných reklamacích ano.
Zde mi poprvé napsali, že jsem zaškrtávala políčko opravu, jenže taková možnost výběru tam není, pouze popis závady a způsob doručení/doprava. Tak jsem ve třetí reklamaci žádala o vrácení peněz - napsala jsem to do popisu závady, nebo výměnu telefonu - tu mi neuznali. Ve čtvrté reklamaci jsem ponechala v telefonu nahrávky hovorů, které dokazují závadu. Tu mi zase uznali a posílají opět opravený mobil zpátky. Okamžitě jsem volala na zákaznickou linku, kde mi opět bylo řečeno, že jsem zaškrtla opravu. Když jsem jim vysvětlila, že taková políčka tam nejsou, tak mi bylo sděleno, že na vrácení peněz nemám nárok, jelikož jsem si to nenapsala do popisu závady u té čtvrté reklamace. Přitom vím, že mám právo na vrácení peněz. Tak jediné co mi paní poradila, je obrátit se na obchodní inspekci, na prověření.
p.s. vše se týká té samé závady
Xiaomi Redmi 4X - 32GB, Global, zlatá
Vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud by se na věci tatáž vada stále vyskytovala, mohl by spotřebitel při uplatnění třetí reklamace pro stejnou vadu požadovat dodání nové věci stejného druhu nebo odstoupení od smlouvy z důvodu nemožnosti věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě dle § 2169 odst. 2 občanského zákoníku. Jestliže tedy spotřebitel při uplatnění reklamace sdělil, jakým způsobem si přeje reklamaci vyřídit, má prodávající tuto volbu respektovat.
Volbu nároku provádí kupující. Pokud byl na reklamačním protokolu uveden jiný způsob nápravy, než který spotřebitel požadoval, mohlo by se jednat o obcházení zákona a takové právní jednání je neplatné.
Neplní-li prodejce své povinnosti při uplatňování a vyřizování reklamací (řádné vystavení reklamačního protokolu, lhůty pro vyřízení reklamace) doporučujeme spotřebiteli obrátit se na orgán dozoru.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.