Společnost


Mountfield a.s.

Počet nahlášených stížností:196
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

76%
24%
Toto skore je založeno na 13 stížnostech.

#26251Nedostatečný výkon tepelného čerpadla BP - 30 - WS - B

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 24 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
12.09.2018, před 6 lety

Miloš Kulinkovský

Znění stížnosti

Uvedené tepelné čerpadlo jsem - po konzultaci s prodavači - koupil v prodejně Všechromy za účelem ohřevu vody v gumotextilním skládacím bazénu s trubkovou konstrukcí průměr 3,05m2,objem 5 kubických metrů,dne 29.června 2018.Podle údaje v návodu čerpadla má ohřát vodu v bazénu až do velikosti 18 kubických metrů.
Když jsem zjistil,že čerpadlo má malý výkon,tzn.že na zaručovaných 30 st.celsia se při venkovní teplotě 23 st.celsia voda vůbec neohřeje,jsem 2.srpna 2018 emailem napsal stížnost se žádostí o radu na servis Mountfieldu ve Všechromech.9.srpna jsem obdržel odpověď.Stojí v ní,že to není možné,a kdyby snad přeci ano,tak je to vina moje a mého bazénu.Konkrétní rada,jak situaci zlepšit v emailu není.Na radu prodavačů jsem za cca 1500Kč přikoupil bublinkovou plachtu na přikrytí bazénu a izolační podložku pod bazén.Ohřev se znatelně nezlepšil.
Já se domnívám,že příčina nedostatečného ohřevu vody je v tom,že můj bazén má mnohem vyšší tepelné ztráty,než mají bazény zabudované v zemi s kvalitní tepelnou izolací.
V letošním tropickém létě jsem si počkal na chladnější den(14.srpna),kdy jsem po 10 hodin zapisoval stoupající teplotu vody v bazénu.Tím jsem si potvrdil,že teplota vody po hodinách nepřetržitého zapnutí se pouze přiblíží k hodnotě 28st.celsia a teplota,která by mohla být regulována se pohybovala v rozmezí 24,5-26,5st.celsia,diference 2st.celsia je pevně nastavena v ovládání funkce čerpadla.Předpokládám,že kdybych měl elektrický ohřívač 3kW,tak by ohřátí vody bylo stejné.Pro požadovaných 30st.celsia by musel mít alespoň dvojnásobný výkon.


Požadované řešení

Domnívám se,že reklamovaný tepelný ohřívač je v pořádku a dává 3kW.Chybou bylo,že mi ho ve Všechromech pro můj bazén doporučili a prodali.
Navrhuji proto firmě Mountfield:
Vrátit si navzájem ohřívač i peníze s tím,že já si protiúčtem koupím dosud používaný a osvědčený deskový solární panel 3,6m2.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.9.2018 13:03, před 6 lety

Dle § 2161 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal, se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá. Pokud prodávající uváděl, že se čerpadlo hodí k ohřevu vody u konkrétního bazénu, ačkoliv tomu tak není, pak plnil vadně a spotřebitel je oprávněn zboží reklamovat.

Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.11.2018 16:27, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.