Počet nahlášených stížností: | 124 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dle ustanovení § 2161 odst. 1 písm. b) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, odpovídá prodávající spotřebiteli za to, že se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá.
Pokud spotřebitel na základě uzavřené kupní smlouvy obdržel aktivační kód, odpovídá prodávající za to, že se tento kód hodí k účelu, pro který je určen. Není-li tomu tak, plnil prodávající vadně a spotřebiteli připadají práva z vadného plnění dle § 2169 odst.1 občanského zákoníku. To znamená, že spotřebitel může požadovat odstranění vady dodáním nového aktivačního kódu, není-li dodání nového kódu možné, pak má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit (tzn. právo na vrácení kupní ceny).
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.