Počet nahlášených stížností: | 196 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den.
U servisu Kladno jsem si objednal opravu drtiče větví Bio Tec 1600
/ Jedná se o zakázku č. 18/023/7/02673 Při přejímce je na zakázkovém listu napsáno "cituji :Zákazník uvádí: Výměna nožů" Dodáno do opravy v demont. stavu-odmontován horní plastový kryt.
Předběžná cena 1000Kč. Po několika dnech mi telefonoval nějaký mechanik, že má drtič více závad a oprava//kterou jsem nežádal// by stále přes 3 tisíce Kč. Jestli ji chci provést. Řekl jsem, že ne. Drtič mně byl předán zcela rozebraný za částku práce 210 Kč a to
práce, kterou jsem nežádal. Na můj dotaz mi vedoucí servisu odpověděl, že si mechanici musí nějak vydělat. Jediné čeho se ani nedotkli ,byly nože u kterých jsem žádal výměnu. Podle faktury, daňového dokladu č. FVT 18/023/7/01858 s jednalo o diagnostiku//proč a jakou//a o mazací a čistící prostředky//nože nebyly ani tknuté// Žádné práce jsem neobjednal a ať si je zaplatí ten, kdo je naúčtoval.
Z tohoto důvodu trvám na sestavení drtiče zdarma úhradu cestovních
nákladů, pokud budu muset jet znovu do Kladna //tam a zpět cca 100 km//Žádám, okamžité vyřízení protože vedoucímu servisu jsem asi pro legraci //již jsem mu několikrát psal. Zároveň požaduji o sdělení kontaktu na vedoucího pana Vostatka a zároveň na manažera, který má Kladno na starosti. Na kontaktním telefony mi předání kontaktů odmítli!!!!
|
Tweet |
V uvedeném případě opravy drtiče větví se jedná o uzavření tzv. smlouvy o díle. Cena za dílo, která byla sjednána při uzavírání smlouvy je pro spotřebitele i zhotovitele závazná. Navýšení ceny díla připadá v úvahu pouze v případě, že cena nebyla sjednána fixně, ale odhadem. Pro takový případ ustanovení § 2612 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, uvádí: "Zjistí-li zhotovitel po uzavření smlouvy, že cenu určenou odhadem bude třeba podstatně překročit, oznámí to objednateli bez zbytečného odkladu s odůvodněným určením nové ceny; neučiní-li to bez zbytečného odkladu poté, co potřebu zvýšení ceny zjistil, anebo zjistit měl a mohl, nemá právo na zaplacení rozdílu v ceně."
Pokud objednatel nesouhlasí se zvýšením ceny, může dle § 2612 odst. 2 občanského zákoníku od smlouvy odstoupit; poměrnou část původně určené ceny zhotoviteli zaplatí, má-li z částečného plnění zhotovitele prospěch. Pokud tedy spotřebitel nemá z rozebrání a diagnostiky stroje prospěch, nemůže po něm prodávající částku za tyto úkony požadovat. Při odstoupení od smlouvy se rovněž věci uvádí do tzv. předešlého stavu. To znamená, že spotřebiteli by měl být vrácen drtič v takovém stavu, v jakém jej servisu předával (smontovaný).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.