Společnost


DER Touristik CZ a.s.

Počet nahlášených stížností:238
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:8
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#26283Stížnost a reklamace dovolené hotel Kuban Resort Aqua park 4* termín 31.07. - 10.08. 2018

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 2 dny 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
13.09.2018, před 6 lety

Martin Brym

Znění stížnosti

Dobrý den.

Reklamoval jsem po ukončení dovolené ubytování u cestovní kanceláře Exim, v zákonné lhůtě 30 dnů hotelový pokoj, ve kterém byla plíseň, špína, nebezpečná elektroinstalace, nefunkční klimatizace a rozhodně nesplňoval kategorii 4*.

Zaslaná stížnost:
Po příjezdu do hotelu dne 31.07.2018 nás hotelový personál ubytoval do 20-ti patrového panelového domu, na každém patře 12 pokojů a pouze se třemi výtahy. Tímto jsme se ze začátku vůbec nezatěžovali a ubytovali se na pokojích. Už po vstupu do pokoje jsme byli takřka šokováni, v čem musíme trávit naši velkou 10-ti člennou rodinnou dovolenou. Vybavení pokoje jako bychom se vrátili o 20 let zpět, nefunkční klimatizace, nebezpečné zásuvky elektroinstalace, poškozená sprcha v koupelně, poškozený držák na ručníky, plíseň ve všech rozích koupelny a mnoho dalšího. Ihned jsme šli na recepci a žádali o výměnu všech pokojů za pokoje odpovídající čtyřem hvězdičkám, tak jak máme uvedenou na voucheru. Hotelový personál se velmi omlouval, ale dle jejich sdělení byl hotel plně obsazen s žádným jiným volným pokojem. Dal nám však malou naději, že následující den by se měly některé pokoje uvolnit a že se nám ráno ozvou. Nikdo se neozval a po příchodu na recepci hotelu zde byla již nová směna, která o ničem nevěděla a do uvolněných pokojů ubytovala nové hosty. Další možná výměna pokoje byla možná až ke konci naší dovolené což už jsme potom neřešili.
V průběhu dovolené jsme se museli potýkat s dalšími problémy jako například čekání na výtah i 20 minut, hlavně v období snídaně, obědu a večeře, kdy docházelo k častým poruchám výtahu a tím znemožnění, z například patnáctého patra se dostat dolů. Ano mohli jsme jít nouzovým schodištěm, ale nejeli jsme na dovolenou, abychom každý den 3x šlapali 9, 15 nebo 17 pater, jelikož jsme byli ubytováni každý jinde. Další velmi zásadní problém byla klimatizace v pokojích. Jakýsi zastaralý model něčeho, co velmi vzdáleně připomínalo klimatizaci, foukal teplý vzduch a i přes tři opravy, které zaměstnanci hotelu prováděli na pokojích 906 a 1506, fungovala klimatizace vždy jen několik hodin a pak foukala opět teplý vzduch. Proto jsme rezignovali už i na klimatizaci a v pokojích ji nepouštěli. Další žádosti o opravu jsme již nežádali, jelikož se nám do pokoje vždy po obědě nastěhovali opraváři a my nemohli být v pokoji, protože všude na zemi v chodbě a v pokoji měli rozložené díly klimatizace a nářadí.
Z provedené fotodokumentace klíčů od pokoje, venkovního označení hotelu (označení 3*) a celkového stavu a vybavení pokojů je zcela patrné, že jsme byli ubytováni v tříhvězdičkovém hotelu ve strašném stavu, který nám naprosto zkazil část dovolené. Z tohoto důvodu žádáme o vrácení poměrné části finančních prostředků, které jsme zaplatili za čtyřhvězdičkový hotel a byli ubytování, dle mého úsudku v dvouhvězdě. Obrázek o stavu hotelu si můžete udělat sami dle přiložené fotodokumentace.

Odpověď mohu zaslat emailem ve formátu PDF, ale ve všech bodech, které jsem uváděl mi odpověděli, že stížnost je neopodstatněná.

Moje odpověď:

Reaguji na Vaši odpověď, kterou jste mi zaslala.
Našeho delegáta jsme kontaktovali druhý den, po informační schůzce, jak jsme se dozvěděli, že nám recepční pokoje nevymění. Číslo které nám delegátka předala na informační schůzce sice zvonilo, delegátka musela mít nejméně 4 nepřijaté hovory, ale ke komunikaci nedošlo, protože telefon nikdo nezvedal. Šli jsme tedy na recepci pro podklady cestovní kanceláře Exim a volali zastupujícího delegáta. Ten nám sice telefon zvedl, ale velice nepříjemně nám sdělil, že hotel Kuban není jeho hotel, že nám nepomůže a máme se prý obrátit na svoji delegátku, která nezvedá telefon. I přes 4 nepřijaté hovory nám delegátka nezavolala zpět. Tudíž nám delegát nebyl k dispozici a svoji oznamovací povinnost jsme splnili. Můžete se obrátit na zastupujícího delegáta a ověřit si, že jsme ho z hotelu Kuban kontaktovali. Jelikož mám telefon Iphone 7, který umožňuje náhled do volaných hovorů pouze omezený počet dní a Vaše odpověď na moji stížnost trvala 29 dní, nemohu Vám zaslat důkazní materiál o volaných hovorech.
Dále uvádíte, že v obchodních podmínkách máte uvedeno, že hotely mají i pokoje skromně vybaveny. Ono je rozdíl když je pokoj skromně vybaven a pokoj ve kterém je špína, plíseň a nebezpečná elektroinstalace, tak jak jsem Vám zaslal ve fotodokumentaci. Podotýkám, že i zde jsem splnil svoji povinnost a vše ihned na místě zadokumentoval.
Vaše informace o nefunkční klimatizaci jsou nepravdivé, hotelový personál byl v našem pokoji č. 1506 celkem 2x opravovat nefunkční klimatizaci, recepční vždy provedl zápis do knihy oprav, která byla uložena na recepci. Váš delegát může ověřit, že v pokoji, který uvádím byli 2x opraváři. A rozhodně se nejedná o centrální klimatizaci, dva ze čtyř našich pokojů měli klimatizaci naprosto v pořádku a plně funkční. K ostatním pokojům se vyjadřovat nebudu, jelikož nejste oprávněni mě o nich informovat.
Jelikož jste moji stížnost dostatečně neodůvodnili ani v jednom z hlavních předmětů reklamace, neověřili jste si popravdě vůbec nic, podávám proti Vašemu vyjádření odpor.


Požadované řešení

Finanční kompenzaci rozdíl mezi 4*, kterou jsme si zaplatili a 3*, která nám byla poskytnuta.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.9.2018 08:19, před 6 lety

Neměl-li zájezd vlastnosti, o nichž pořadatel spotřebitele ujistil nebo které spotřebitel vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekával, měl by pořadatel zajistit nápravu, pokud by si nevyžádala neúměrné náklady. Nezjednal-li pořadatel nápravu ani v přiměřené lhůtě, kterou mu spotřebitel určil, může si spotřebitel zjednat nápravu sám a pořadatel mu nahradí účelně vynaložené náklady.

Měl-li zájezd vady, vytkl-li je spotřebitel bez zbytečného odkladu a určil-li k tomu přiměřenou lhůtu k odstranění vady, má spotřebitel dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vad. Existenci vad je nutné doložit (např. foto nebo video záznam). Nevytkl-li spotřebitel vady zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, právo na slevu mu vůbec nevznikne, proto doporučujeme jednat vždy co nejdříve.

Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.evropskyspotrebitel.cz/files/frankfurtska-tabulka.pdf. Více informací ohledně problematiky zájezdů je možné také vyhledat na adrese www.dtest.cz/clanek-5233/na-co-nezapomenout-pri-reklamaci-zajezdu nebo na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu.

Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel se může tedy také obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://www.coi.cz/informace-o-adr/).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.10.2018 23:16, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.