Společnost


IKEA Česká republika, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:108
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

81%
19%
Toto skore je založeno na 16 stížnostech.

#26298Neuznaná reklamace zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 29 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
14.09.2018, před 6 lety

Vladimír Tyleček

Znění stížnosti

Dne 28. 1. 2018 jsem v obchodě IKEA v Praze-Zličín koupil pánev zn. Trovardig 28 (katalogové číslo 502.701.79) určenou k pečení na indukční plotýnce. Po necelých 8 měsících používání od pánve samovolně odpadlo kovové kontaktní dno. Pánev byla používána pouze pro domácí účely na indukční plotýnce a v souladu s přiloženým návodem. Dne 6. 9. 2018 jsem pánev reklamoval na shora uvedené prodejně. Reklamace byla zaevidována pod číslem 178-3060850. Dne 8. 9. 2018 jsem od společnosti IKEA obdržel vyjádření k reklamaci, že "společnost IKEA reklamaci zamítá na základě posouzení zboží technikem kvality. Výrobek nevykazuje známky odpovídající výrobní vadě, výrobek nese známky mechanického poškození způsobeného vnějšími vlivy. Na mechanické poškození se záruka nevztahuje."


Požadované řešení

Žádám o vrácení peněz, příp. o výměnu za jinou kvalitnější pánev stejného rozměru a určení.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.9.2018 18:27, před 6 lety

Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.10.2018 12:43, před 6 lety

Dobrý den, pánev, kterou zákazník reklamuje, byla zhodnocena pracovníkem oddělení kvality zboží se závěrem tuto reklamaci zamítnout, jelikož se nejedná o vadu na kvalitě zboží. Tato pánev je testována zkouškou odolnosti do 280st. Celsia a splňuje normu EN 12983-1. V tomto případě trváme na zamítnutí reklamace s tím, že zákazník má samozřejmě možnost si nechat výrobek posoudit soudním znalcem a jeho závěry nám opětovně předložit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
11.10.2018 09:11, před 6 lety


Vladimír Tyleček

Vyjádření společnosti IKEA, že "Tato pánev je testována zkouškou odolnosti do 280st. Celsia a splňuje normu EN 12983-1" mě vzhledem k tomu, že jsem pánev přirozeně používal pouze na indukční plotýnce samozřejmě neuspokojuje.
Je evidentní, že společnost IKEA se i přes jasně vadný výrobek brání uznání reklamace. Vzhledem k ceně výrobku (cca 700 kč) nebudu do dalšího řešení stížnosti investovat svůj drahocenný čas. Společnost IKEA mě svým přístupem k věci zklamala a žádný další výrobek si již od ní nekoupím, což samozřejmě doporučuji i případným jiným zákazníkům.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.11.2018 16:43, před 6 lety

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.