Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#26310Neoprávněně odečtené peníze z účtu, zrušení členství

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 21 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.09.2018, před 6 lety

Renata Opplová

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 14.8. jsem bohužel zaplatila poplatek 156,- kč na internetových stránkách be2. Píšou tam, že členství budou obnovovat automaticky, ovšem už se nikde nepíše, že další polatek si odečtou úplně sami z účtu a to 2 247,- kč. Tento polatek si odebrali z mého účtu dne 14.9. Bez předchozího upozornění nebo žádosti o platbu.
Spolu s touto stížností zasílám na jejich zákaznický servis výpověď z jejich členství.


Produkt

Be2 on-line seznamka


Požadované řešení

Požaduji zrušit jakékoliv (premiérové) členství na jejich stránkách a s tím další poplatky.
Požaduji vrátit částku 2 247,- kč, která byla bez mého vědomí odejmuta z mého účtu.
Děkuji


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.9.2018 20:42, před 6 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelkou a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitelku o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitelku o době trvání závazku a o podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitelku řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitelku o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohla by spotřebitelka namítat neplatnost smlouvy, neboť byla uvedena společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo možné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohla spotřebitelka souhlasit i s prováděním opětovné platby.

Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pokud společnost spotřebitelce brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitelku na jejích právech a k takovému jednání se nepřihlíží.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.9.2018 11:29, před 6 lety

ID: 177204216


Dobrý den,

dle našich informací Vás již v uvedené záležitosti kontaktovalo Zákaznické centrum be2.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
20.9.2018 21:22, před 6 lety


Renata Opplová

Dobrý den,
děkuji za pomoc.
Společnost mě opravdu již kontaktovala. Reagovala na moji výpověď poslanou mejlem. Napsala mi, že výpověď přijímají a moje členství tedy vyprší 12.12.2018 a už po mně nebudou chtít žádné další poplatky.
Já s tímto postupem né úplně souhlasím.
Jak už jsem psala - o tom, že si z mého účtu odečtou 2247,- kč mě nikde ani neupozornili ani tahle částka prostě není nikde uvedena v těch jejich obchodních podmínkách. Proto považuji za podvodné její stržení. Nemám od nich o téhle transakci žádnou zprávu. chtěla bych ten poplatek vrátit.
A co se týká členství...nerozumím proč mi ho ukončí až 12.12.
Děkuji za spolupráci.
Renata Opplová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.9.2018 07:56, před 6 lety

Společnost má povinnost, než dojde k uzavření smlouvy, informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Informace o prodloužení pouze v obchodních podmínkách pak dostatečná není. Platební stránka sice obsahuje informaci o automatické prolongaci, avšak dle našeho názoru nedostatečným způsobem. Je zarážející, že ostatní text je uveden černou barvou, která v kombinaci se světlým podkladem umožňuje jednoduché přečtení, zatímco poučení o automatické prolongaci je uvedeno šedým písmem na šedém podkladu, takže je o poznání méně čitelné a přehlédnutelné. Závazně posoudit, zdali je poučení poskytnuté takovou formou dostatečné však přísluší jedině soudu. Pokud by však dostatečné nebylo, nevznikla by na straně spotřebitele povinnost uhradit poplatek za prodloužené členství.

Sporné je tedy celé automatické prodloužení členství, a tedy také povinnost spotřebitelky hradit poplatek za prodloužení členství.

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.9.2018 14:51, před 6 lety

ID: 177204216


Dobrý den.

V souvislosti s obdobím platnosti a cenou stávajícího i eventuálně prodlouženého Prémiového členství či možnostmi jeho Výpovědi jste byla informována prostřednictvím platební stránky, emailové zprávy s potvrzením realizace úvodní platební transakce a/ anebo Všeobecných obchodních podmínek be2, které jsou uživatelům k dispozici na naší domovské stránce www.be2.cz a také přímo v jejich uživatelském profilu,

děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
25.9.2018 15:53, před 6 lety


Renata Opplová

Dobrý den,
souhlasím s dTestem, že způsob informovanosti zákazníků o automatickém prodloužení je ze strany seznamky špatně viditelný a celé stránky jsou vytvořeny tak, aby tahle informace spoustě lidem unikla a došlo k dalšímu zaplacení.
Stojím si za tím, že pokud by tyhle informace měla tahle seznamka viditelné a zřejmé a lidé by se tak mohli svobodně rozhodnout, jestli chtějí zaplatit (jako u jiných seznamek), nebylo by tolik nespokojených a podvedenych zákazníků a dokonce varovná reportáž v televizi.
Jsem svobodná matka s jedním příjmem, která přemýšlí za co ze své výplaty potřebuje a chce zaplatit a tohle by do toho nikdy dobrovolně nepatřilo.
Věřím, že na základě ohánění se téměř neviditelnými obchodními podmínkami a dalšími spornými nejasnými věcmi svoje peníze zpátky neuvidím.
Nemění to nic na tom, že je to v mých očích podvod a hyenismus.
Mimochodem stále si stojím za tím, že není normální, aby si nějaká společnost odečetla peníze z mého účtu jen tak sama od sebe. Bez potvrzení a faktury.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
1.10.2018 15:08, před 6 lety

ID: 177204216


Dobrý den.

Viz prosím předešlý komentář ze dne 25.09.2018 - v souvislosti s obdobím platnosti a cenou stávajícího i eventuálně prodlouženého Prémiového členství jste byla (mimo jiné) informována prostřednictvím emailové zprávy s potvrzením realizace úvodní platební transakce,

děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
1.10.2018 19:53, před 6 lety


Renata Opplová

Již nechci komentovat.
Nechápu, že je tolik lidí, kteří jim na tohle skočili a vážení si tu mohou dále podvádět lidi a využívat je....

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.11.2018 16:37, před 6 lety

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.