Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
u prodejce jsem si přes eshop HDT impex s.r.o. zakoupil Karaoke set. Zboží dorazilo na moji adresu, ale nefungovalo - vůbec nenaběhlo, nešlo zapnout. Využil jsem tedy možnosti do 14 dnů odstoupit od smlouvy se záměrem vybrat si u prodejce HDT impex s.r.o. kvalitnější výrobek a zboží zaslal prodejci zpět. Ten mi po podpisu dobropisu a urgenci zaslal zpět pouze část peněz. Platba za zboží byla 1898 Kč, z toho 99 Kč za dopravu. Eshop zaslal jen 1699 Kč. Od té doby na emaily nereaguje.
S pozdravem
AS
Fenton mini Karaoke Audio Set
Doplacení zbylé částky za nákup.
|
Tweet |
Spotřebitel má dle § 1829 odst. 1 písm. a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží na to, aby odstoupení u prodávajícího uplatnil. V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání.
V případě poškození zboží je možné dle § 1833 občanského zákoníku pouze to, aby si prodávající nárokoval tzv. snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Jestliže k takovému snížení vrácené částky dojde, měl by prodávající prokázat, na základě čeho se tak stalo, a to např. doložením fotodokumentace.
Lhůta 14 dnů slouží právě k vyzkoušení zboží, běžné zkoušení zboží však nelze považovat za nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr
Společnost nám ke stížnosti zaslala následující vyjádření:
"Zákazníkovi omylem nebyla dobropisována celá částka nákupu. Nedopatřením nebyla vrácena hodnota dopravného. Po urgenci zákazníka byl vystaven dobropis druhý na chybějící částku a byla tak vrácena plná kupní cena včetně dopravného. O řešení vzniklého nedorozumění byl vyrozuměn pan Sušič také telefonicky."
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl informaci potvrdit a stížnost uzavřít.
Hodnocení: