Počet nahlášených stížností: | 23 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
V r.2011 mi PPa.s. nabídla nabídla službu "úhrada opravy", službu jsem využila, aniž jsem byla předem seznámena s podmínkami. Podepsala jsem dodatky na 6,13 a 15+ let. V r. 2014 jsem darovala svou část rod. domu dceři. Dcera chtěla mít smlouvy v pořádku (nejsem vlastník ani nájemník) a v červenci 2018 uzavřela s PPa.s. novou smlouvu. Nato jsem dostala fa na 8.139,18Kč za nedodržení sjednané doby závazku odebírat plyn. Navštívila jsem PPa.s. a žádala o prominutí pokuty, nebo alespoň o její snížení za r. 2011 - 2018 a o splátkový kalendář. Nebylo mně vyhověno, s tím ať dcera převezme můj závazek, což odmítá.
Toto jednání mi připadá nemorální, co do výše předražených oprav a následného závazku zůstat klientem PPa.s. Cítím to jako zneužití starého důvěřivého člověka (r.nar. 1932)
předražené vnucené opravy bez předem seznámení s podmínkami
odstoupení od sankce, případně její snížení a splátkový kalendář
|
Tweet |
Žádá-li společnost po spotřebitelce zaplacení smluvní pokuty, musí v případě soudního sporu prokázat, že smluvní pokuta byla platně sjednána a že spotřebitelku o smluvní pokutě před uzavřením smlouvy (nebo jejího dodatku) řádně informovala. Ustanovení o smluvní pokutě musí být srozumitelně formulováno a výše smluvní pokuty musí být přiměřená vzhledem k závažnosti porušení smluvní povinnosti. Pokud společnost spotřebitelku o smluvních podmínkách řádně neinformovala nebo by ujednání o smluvní pokutě zakládalo nepoměr v právech a povinnostech smluvních stran v neprospěch spotřebitelky, k takovému ustanovení smlouvy by se nepřihlíželo.
Spotřebitelka by měla nejprve smluvní pokutu reklamovat přímo u společnosti. Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka následně možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při Energetickém regulačním úřadu. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese http://www.eru.cz/informacni-centrum/mimosoudni-reseni-sporu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.