Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
29.08.2018 jsem zakoupil Apple iPad Wi-Fi + Cellular 32GB, Gold 2018 pro tetu, která žije mimo EU. Při zaplacení na pobočce jsem požádal o připravě dokumentů pro vracení DPH. Bohužel pracovici připravili dokumenty špatně (chybně uvedeno místo pobytu zahraniční fyzické osoby) a při odletu z České republiky celnice odmitla dát rozitko o odvozu zboží mimo EU. Tím pádem ona nemůže vrátit DPH.
Podle https://www.celnisprava.cz/cz/dane/informace-pro-fyzicke-osoby/Stranky/refund_VAT.aspx
"Specifickou náležitostí dokladu o prodeji zboží, stanovenou v § 84 odst. 3 písm. i) zákona o DPH, je jméno a příjmení a místo pobytu zahraniční fyzické osoby, která zboží vyveze. Vypisování osobních údajů a místa pobytu kupujícího na doklad o prodeji je, stejně jako uvádění všech ostatních údajů, povinností prodávajícího."
Apple iPad Wi-Fi + Cellular 32GB
Vracení peněz v hodnotě DPH nebo sleva v této hodnotě na další nákup.
|
Tweet |
Pokud prodávající porušil svou zákonnou povinnost (vystavil nesprávný doklad o prodeji zboží), mohl by spotřebitel žádat náhradu škody, která mu v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího vznikla. Spotřebitel v takovém případě musí prokázat, že mu škoda vznikla a že existuje příčinná souvislost mezi vznikem škody a porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.