Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Zaregistroval jsem se na webu seznamky a zaplatil jsem poplatek 150 Kč na období od 31.7. do 31.8. 2018. Ihned poté se společnost na základě automatického prodloužení členství neúspěšně snažila strhnout z mé kreditní karty poplatek cca 2200 Kč jako platbu za členství na další 3 měsíce + jakousi smluvní pokutu ve výši cca 300 Kč. Nebyl jsem předem a zřetelně upozorněn ani na navýšení poplatku, ani na prodloužení dalšího předplatitelského období.
Již 27.8. jsem žádal o zrušení profilu, což bohužel společnost provedla doslovně a ihned, profil zrušila, prémiové placené členství však nikoli. V tuto chvíli tedy jsem již nemohl využívat žádné služby ani se na svůj profil přihlásit. Opakovanou žádost o zrušení členství jsem poslal 5.9. e-mailem, poté jsem žádost opakoval. Byla ze strany zákaznického centra odmítnuta pro údajný formální nedostatek - společnost požaduje podepsané písemné prohlášení, zaslané na adresu v zahraničí, nebo naskenované a zaslané elektronicky. Svoji vůli zrušit členství, kterou jsem projevil v e-mailu, přes který jsem se registroval, považuji za dostatečnou. Tím méně rozumím tomu, že mi dne 6.9. dorazilo elektronicky potvrzení o zrušení členství.
Je v podstatě nemožné toto členství jednoduše ukončit. I přes výše zmíněné potvrzení mi paní na zákaznickém servisu opakuje, že členství je aktivní. Nabídl jsem, že zaplatím poměrnou část poplatku za členství za období od 1.9. do 6.9. (které jsem ale stejně nemohl využívat!), což společnost opět odmítla s odvoláním na neplatnost mých opakovaných výpovědí členství.
Navíc jsem údajně promeškal lhůtu pro zrušení členství, která je prý 4 dny před skončením posledního zaplaceného období. Tím jsem se tedy podle paní, se kterou jsem jednal, zavázal zaplatit celé další období, a protože jsem byl s platbou už od 31.8. v prodlení, zaúčtovala se mi i pokuta za pozdní platbu. Nevím, zda je tento postup možný i podle zákona, nebo pouze podle obchodních podmínek této společnosti.
Ocitl jsem se v patové situaci. Obrátil jsem se na i PČR a ČOI, prý se tím zabývat budou, ale bylo mi řečeno, že otázku údajné dlužné částky a členství budu muset asi řešit sám.
Jedná se o předplatné prémiových služeb, které bylo bez mého vědomí automaticky prodlouženo a to v jiném rozsahu a za jinou cenu (149Kč/měsíc navýšeno a prodlouženo na cca 2200Kč/3 měsíce), než doposud.
Požaduji zrušení prémiového placeného členství. Žádám také, aby po mně společnost přestala požadovat platbu za služby, které jsem nechtěl a ani nemohl(kvůli zrušenému profilu) využívat.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
ID: 176648468
Dobrý den.
Dle našich informací Vás již ve výše uvedené záležitosti kontaktovalo Oddělení pohledávek Singles50.
Mějte, prosím, na paměti, že zrušení Vašeho členství Vám do dnešního dne potvrzené nebylo, jelikož toto nebylo zrušené,
děkujeme Vám.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.