Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den, obracím se na Vás s pomocí. Ve společnosti alza jsem dal k reklamaci 17.8.2018 mobilní telefon již se třetí stejnou závadou, tudíž jsem chtěl vrátit peníze. Dnes tomu je 31 den. Na pobočce mi bylo řečeno že nemám na nic nárok, protože oni mají na vyřízení reklamace 40 dní. Nic víc se se mnou nikdo nebavil. Teď nemám ani telefon ani peníze. Děkuji za vaši pomoc.
MT Samsung A3 2016, IMEI: 355250080807755
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitel může v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Maximální lhůta 30 dní pro vyřízení reklamace se vztahuje podle zákona o ochraně spotřebitele jen pro vztahy mezi spotřebitelem a podnikatelem. Lhůty k vyřízení reklamace mezi dvěma podnikateli (nákup zboží na IČ) upraveny nejsou a je nutné je mezi oběma stranami upravit dohodou. V takovém případě je třeba zohlednit i ustanovení obchodních podmínek prodávajícího, týkající se reklamace.
Odstoupení doporučujeme zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byly uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.