Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Neuznání reklamace po cca 6 měsících od zakoupení zboží. Reklamovaná věc Elektrická varná deska Candy. Po přezkoumání “odborným” znalcem od firmy Candy (pouze si to vyfotil na telefon a desku si ani neodvezl), tak nám přišlo vyjádření, že se varná deska přepálila, protože u nás došlo k přepětí sítě. Konakovali jsme proto firmu ČEZ, která toto tvrzení vyvrátila a poslala nám protokol, že u nás bylo vše v pořádku. S tímto potvrzením jsem šel na Alzu, kde mě zase odkazovali na jejich partnera Candy, ať to vyřešíme s nimi. Po mém velkém protestování, že u této firmy jsem si já nic nekoupil, že jsem toto zboží zakoupil na Alze a tudíž to chci řešit na Alze, tak mi sdělili, že to tedy prověří a tento protokol od ČEZU přepošlou na autorizovaný servis Candy. Asi za 2 dny přišlo další vyjádření od Alzy, že tedy nešlo o přepětí v síti, ale neodborným zapojením. To že vše fungovalo více jak půl roku a pak se postupně přepálili všechny plotýnky mi už nikdo nevysvětlil. Pouze mi bylo sděleno, že nám to mohou opravit, ale na naše vlastní náklady. Prosím Vás o radu, jak v tomto případě postupovat, když jsme si jistí, že naši vinou se nic nepokazilo. Předem děkuji T. H.
Candy CH64 C2
Zboží chceme určitě vrátit, neopravovat a buď vrátit peníze nebo vyměnit za nové.
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.