Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dne 14.8.2018 jsem si zarezervovala vůz Citroen C4,najeto 148 290Km,r.v.2011,SPZ 6M08708,cena 155 000,- a složila zálohu,20.8. jsem vůz odkoupila. 22.8.jsem jela ihned vůz reklamovat(ujeto asi 30km) z důvodu chvění celého auta a klapavého zvuku,bylo mi sděleno,že musím do autorizovaného servisu,aby věděli,co s tím je.Závěr servisu je,že všechny 4 vstřiky jsou vadné,oprava cca 60 000kč.(doloženo na pobočce)Na pobočce jsme sepsali reklamaci,po týdnu přišel dopis,že se reklamace zamítá a klasická odpověď,jako u všech,co tu píší a to je:zákazník byl seznámen se stavem vozu,opotřebením a že základní technické agregáty jsou opotřebované a MOHOU být na hraně své životnosti.Předmětem reklamace nejsou vady za které prodávající odpovídá.Dle mého za ně odpovídáte,nikdo mě neupozornil,na to,že jsou všechny vstřiky špatné(zatajeno)!Ve smlouvě píšete,že MOHOU být na konci své životnosti tj.že stále fungují,ale mohou se rozbít,ale vy už jste mi to nefunkční prodali a každý znalec mi potvrdí,že nemůžu po najetí 30km rozbít všechny 4 vstřiky!Po zkontaktování původního majitele auta mi bylo potvrzeno,že jste o vadě věděli,proto mu byla ponížena cena při výkupu,tudíš je to podvodné jednání.Sepsána nová reklamace,takže doufám,že tentokrát bude vyřízena kladně.
Citroen C4, 6M0 8708
Požaduji minimálně 50% kompenzaci z požadované opravné částky a to proto,že já jsem soudná a vím,že jsem si kupovala ojeté auto,tudíš jsem ochotna se podílet.Máme již od Vás 3 auto a všechno proběhlo v pořádku,takže bych byla ráda,kdyby tato záležitost dopadla kladně.Jinak to budeme muset řešit právní cestou,přes soud a policii.
|
Tweet |
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí spotřebitel na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že spotřebitel o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vážená paní Vojtíšková,
mám informaci, že se kolegové reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byla kolegy již informována. Dejte pak prosím vědět, jak jste byla spokojená.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den,paní Míková,
nebudu tu psát,že jsem byla spokojená,ale reklamace dopadla kladně a konečně se skoro po dvou měsících nebudu jen na auto dívat,ale budu ho moci i používat.
Tímto bych záležitost uzavřela.
Hezký den
Vojtíšková