Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Alza.cz ve svých reklamách i na webu uvádí že pokud si objednáte během dopoledne zboží ještě ten den si ji vyzvednete nejpozději však 17:45 na pobočce kterou jsem si zvolil konkrétně Campus Brno ,ale jak jsem zažil na vlastní oči není to pravda tento systém Alza těžce nezvládají došel jsem 17:47 na pobočku s tím že jsem zadal číslo objednávky a aniž bych byl upozorněn že zboží tam ještě není beze slova mě nechali čekat s pořadovým lístkem jako by tam bylo až jsem čeká 45min a pořád nic bylo mi divné že najednou kolem 18h tam stalo se mnou zhruba 30 lidí čekající na tu stejnou službu ,a až jsme se všichni ozvali teprve pak nám bylo zdeleno že máme přijít ráno že nestíhají, samozřejmě kdo chtěl tomu vrátili peníze ,ale evidentně Alza tuto metodu nezvládá a tudíž se jedná o klamavou reklamu tudíž nezákonnou.
Dodání tentýž den
Vytvořit tlak na Alza.cz aby buď službu nastavila tak aby plnila své závazky ve smlouvě jelikož i v mailu u objednávky bylo napsáno nejpozději tentýž den do 17:45 a nebo ať stáhne klamavou reklamu ,dělají z lidí blbce
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta v ujednaném čase, jedná se o porušení smluvní povinnosti ze strany společnosti. Pokud společnost porušila svou smluvní povinnost, mohl by spotřebitel žádat náhradu škody, která mu v souvislosti s porušením smlouvy ze strany společnosti vznikla.
Kdyby společnost slibovanou službu vůbec neměla v úmyslu poskytnout a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na její služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou.
Vábivou reklamou se rozumí situace, kdy prodávající nabízí ke koupi výrobky nebo služby za určitou cenu, aniž by zveřejnil důvody, na jejichž základě se může domnívat, že nebude sám nebo prostřednictvím jiného podnikatele schopen zajistit dodávku uvedených nebo rovnocenných výrobků nebo služeb za cenu platnou pro dané období a v přiměřeném množství vzhledem k povaze výrobku nebo služby, rozsahu reklamy a nabízené ceny.
V takovém případě by bylo třeba jednání obchodníka nechat posoudit krajským živnostenským úřadem, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně uložit ve správním řízení pokutu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.