Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý deň,
Dňa 5.5.2018 som sa zaregistrovala na zoznamke be2. Zaplatila som si 10 euro za členstvo na 1 mesiac. Produkt na stránke be2 bol ponúkaný na mesiac na skúšku a v popise nebolo nič o automatickom predlžení členstva. Po mesiaci mi dňa 8.6.2018 spoločnosť be2 stiahla z môjho účtu čiastku 49,50 euro. Bolo mi to hneď podozrivé, lebo ja som žiadny príkaz na platbu nedala. Išla som do banky a reklamovala som neoprávnenú platbu. Banka mi vyhovela a čiastku mi vrátila. Zároveň som zablokovala kartu. Podľa inštrukcii od podvedených klientov som spoločnosti poslala žiadosť o odstúpenie od zmluvy. Reakciu ani žiadnú odpoveď som nedostala.
Spoločnosť be2 mi následne zablokovala profil na be2 a vyhrážali sa mi, že mám okamžite zverejniť čísla na moju platobnú kartu a že som im dlžná už okolo 113 euro (netuším za čo). Ignorovala som to, lebo som zistila, že ide o totálny podvod a takýchto podvedených ľudí je asi v tisíckach u nás i v česku.
Dńa 14.9.2018 som dostala sms na môj mobil s textom: Zahájili sme vymáhanie pohľadávky spol. be2 S.a.r.l. pod ev.c.5876504, kde vase tel.c.evidujeme ako kontakt dlžníka. Dlžnu sumu 59.97 eur je potrebné uhradiť na účet.... Kontaktovať nás môžete na tel.č. 02/3216321, emailom na b2b@intrum.sk, alebo odpovedou na túto SMS 0904 332 233. Vždy uvádzajte evidenčné č.5876504. Intrum
Obraciam sa na Vás s prosbou o pomoc. Neviem či sa mám obávať o nepríjemnosti zo strany be2, alebo to odignorovať ako podvod.
Bola by som rada, aby ma neobťažovali svojimi sms-kami a tak mi znepríjemňovali život. Nie som si vedomá toho, že som im niečo dlžná.
|
Tweet |
Pokud po spotřebitelce společnost žádá zaplacení údajného dluhu, musí také prokázat, že dluh vůči společnosti skutečně existuje. Vymáhá-li společnost tento dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci).
Vymáhat dluh prostřednictvím exekutora je možné pouze v případě, pokud bylo o dluhu rozhodnuto v soudním řízení a rozhodnutí soudu nabylo vykonatelnosti. Teprve tehdy, když by na spotřebitelku společnost podala žalobu, bude vhodné vyhledat služeb advokáta.
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelkou a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitelku o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitelku o době trvání závazku a o podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitelku řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitelku o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohla by spotřebitelka namítat neplatnost smlouvy, neboť byla uvedena společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo možné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pokud společnost spotřebitelce brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitelku na jejích právech a k takovému jednání se nepřihlíží.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
ID: 173490220
Dobrý den.
Mějte prosím na paměti, že jste souhlasila s Všeobecnými obchodními podmínkami be2 (VOP), kterých součástí jsou také informace související s prodloužením Vašeho Prémiového členství, zakoupeného k datu: 08.05.2018. Prolongace je uvedená i na platební stránce, v rámci které jste si své členství zvolila a uhradila a také na potvrzení o realizaci úhrady, které Vám bylo odeslané prostřednictvím emailové komunikace ihned po realizaci platby.
Prémiové členství je prodloužené v případě, že jej klient včas a řádně nevypoví. Výpověď Prémiového členství je přitom potřebné uskutečnit nejpozději 4 dny před datem vypršení uhrazeného období (t.j. 4 dny před jeho prodloužením).
Jelikož nebyla z Vaší strany zaznamenaná žádná snaha o včasné a řádné vypovězení Vašeho Prémiového členství, bylo toto – v souladu s VOP – prodloužené.
Pokud došlo z naší strany k omylu a Výpověď jste nám v stanovené výpovědní lhůtě zaslala (prostřednictvím FAX-u, dopisu či přílohy emailu), přepošlete nám prosím svůj výpovědní email s potřebnou přílohou, kopii potvrzení o odeslání FAX-u či potvrzení Pošty o odeslání Výpovědi formou dopisu,
děkujeme Vám.
Dobrý deň,
Podľa stanoviska Slovenskej obchodnej inšpekcia ako dozorného orgánu si dovolím tvrdiť, že zmluva nevznikla, pretože nebol dodržaný zákon č. 102/2014 Z. z., ktorý prevzal európsku smernicu č. 2011/83/EÚ o právach spotrebiteľov a ktorý požaduje, aby bol spotrebiteľ pred uzavretím zmluvy výslovne, jednoznačne a zrozumiteľne informovaný okrem iného aj o automatickom predĺžení zmluvy.
Společnost má povinnost, než dojde k uzavření smlouvy, informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Informace o prodloužení pouze v obchodních podmínkách pak dostatečná není. Platební stránka sice obsahuje informaci o automatické prolongaci, avšak dle našeho názoru nedostatečným způsobem. Je zarážející, že ostatní text je uveden černou barvou, která v kombinaci se světlým podkladem umožňuje jednoduché přečtení, zatímco poučení o automatické prolongaci je uvedeno šedým písmem na šedém podkladu, takže je o poznání méně čitelné a přehlédnutelné. Závazně posoudit, zdali je poučení poskytnuté takovou formou dostatečné však přísluší jedině soudu. Pokud by však dostatečné nebylo, nevznikla by na straně spotřebitele povinnost uhradit poplatek za prodloužené členství.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla reagovat na vyjádření spotřebitelky.
ID: 173490220
Dobrý den.
V souvislosti s obdobím platnosti a cenou stávajícího i eventuálně prodlouženého Prémiového členství či možnostmi jeho Výpovědi jste byla informována prostřednictvím platební stránky, emailové zprávy s potvrzením realizace úvodní platební transakce a/ anebo Všeobecných obchodních podmínek be2, které jsou uživatelům k dispozici na naší domovské stránce www.be2.sk a také přímo v jejich uživatelském profilu,
děkujeme Vám.
Zmluva nevznikla a ja sa viac k tomu vyjadrovať nebudem!
Vzhledem k výše uvedenému komentáři spotřebitelky stížnost uzavíráme.
Hodnocení: