Společnost


OnlineCesty.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#26390Zrušený zájezd a nevrácené peníze

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 1 den

Detail stížnosti

Publikováno
18.09.2018, před 6 lety

Andrea Honová

Znění stížnosti

Dne 16.5.2018 jsem objednala u slevového portálu Cenynadne.sk dva vouchery v hodnotě 1.998,- Kč na zájezd do Krakowa a solných dolů ve Wieliczce. Následující den jsem převedla peníze na účet portálu a byly mi poslány dva vouchery na tento zájezd s pokyny a údaji na společnost OnlineCesty.cz, kde si mám zájezd za rezervovat. Rezervaci jsem provedla a uvedla údaje o cestujících. Společnost OnlineCesty.cz (pan Petr Superata) mi rezervaci potvrdila a sdělila, že pět dní před odjezdem (25.8.2018) mi budou sděleny pokyny k odjezdu. Pět dní před odjezdem se mi nikdo neozval, tak jsem společnost znovu kontaktovala, aby mi pokyny sdělila, načež mi bylo odepsáno, že se zájezd z technických důvodů ruší, a o vrácení peněz se mám obrátit na slevový portál Cenynadne.sk. Slevový portál Cenynadne.sk mi sdělil, že všechny peníze byly panu Superatovi ze společnosti Onlinecesty.cz vyplaceny, a že se mám obrátit na něj. Telefonní číslo uvedené v mailové korespondenci s panem Superatou od konce srpna není dostupné, následně byly zrušeny i jeho webové stránky. Dostihla jsem ho pouze jednou na telefonním čísle uvedeném na portálu Cenynadne.sk u prodeje voucherů na objednávaný zájezd, kdy mi pan Superata sdělil, že je společnost v úpadku, a že se se mnou domluví na vrácení peněz formou splátkového kalendáře. Od té doby se neozval, telefony nezvedá.


Produkt

Zájezd do Krakowa a solných dolů Wieliczka


Požadované řešení

Požaduji vrácení peněžní částky v hodnotě 1.998,- Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.9.2018 07:55, před 6 lety

Byla-li zrušena kupní smlouva a spotřebitelka již plnila, má společnost povinnost spotřebitelce vrátit uhrazenou částku. Pokud takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod dohodou o zániku smlouvy odpadl). Jednalo by se tak o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému.

V takovém případě doporučujeme společnost vyzvat k vydání bezdůvodného obohacení. Výzvu je vhodné z důvodu prokazatelnosti pro případ soudního sporu zaslat doporučeně za využití poskytovatele poštovních služeb (ponechat si dodejku a kopii výzvy) na adresu společnosti. Má se za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla druhé straně třetí pracovní den po odeslání. Ve výzvě je vhodné shrnout podstatné body související se sporem a stanovit lhůtu, do kdy má možnost společnost vrátit peněžní prostředky (např. 7 dnů).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka rovněž možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.10.2018 17:39, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.