Společnost


Kamil Adamus

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#26397Stížnost na neoprávněné účtování manipulačních poplatků při vratce zboží z internetového obchodu v zákonné lhůtě

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.09.2018, před 6 lety

Dušan Jargaš

Znění stížnosti

Pneumatiky 225/50 R17 BFGoodrich G - Force Winter, které jsem zakoupil na internetovém
obchodě nejenpneu.cz, jsem se pokusil v zákonné lhůtě vrátit s tím, že mi bude vrácena cena za
pneumatiky. K mému překvapení jsme byl upozorněn na obchodní podmínky firmy a z nich
plynoucí storno poplatky za manipulaci ve výši 200 Kč bez DPH za jeden ks pneu. Firma mi tedy
nejen že nechtěla vrátit cenu zboží + náklady na přepravu, ale chtěla mi tyto poplatky naúčtovat,
což se nakonec i stalo. Vzhledem k tomu, že jsem chtěl předejít komplikovanému vracení a také
těmto poplatkům, jsem se s firmou dohodl, že si u nich zakoupím jiné pneu - dražší a dojde k
výměně. K mému překvapení však, i přes pouhou výměnu pneu za pro mne nevýhodný nákup,
došlo ve výsledné fakturaci k připočtení manipulačních poplatků v celkové výši 800 Kč bez DPH,
což dle NOZ nelze, viz např rešerže zde:
https://pravopropodnikatele.cz/nejcastejsi-omyly-a-myty-v-otazce-odstoupeni-od-smlouvy/


Produkt

Pneumatiky 225/50 R17 BFGoodrich G - Force Winter


Požadované řešení

Preferuji vraceni pouze neopravnene uctovanych poplatku 800Kc + DPH. Jargas


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.10.2018 22:34, před 6 lety

Pokud jde o odstoupení od smlouvy do 14 dnů, v souladu s ustanovením § 1831 odst. 2 občanského zákoníku může podnikatel po spotřebiteli požadovat pouze úhradu nákladů stanovených tímto zákonem.

Ustanovení § 1833 občanského zákoníku stanoví, že spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Žádné další varianty snížení navrácené částky zákon nepřipouští.

Podle zákona nese spotřebitel pouze přímé náklady spojené s vrácením zboží, pokud ho na to podnikatel upozornil v rámci plnění informační povinnosti např. v obchodních podmínkách. Jako náklad spojený s vrácením zboží nelze ale považovat kontrolu výrobku, kterou prodávající automaticky provádí. Prodávající rovněž není oprávněn účtovat jakékoliv storno poplatky za to, že spotřebitel od smlouvy odstoupí. Pokud má podnikatel takovéto ustanovení v obchodních podmínkách, jedná se o nepřiměřené ujednání ve smyslu § 1813 občanského zákoníku, ke kterému se dle § 1815 téhož zákona nepřihlíží.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.11.2018 16:45, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.