Společnost


Daniel Zemborski

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#26414Dodáno poškozené zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 18 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.09.2018, před 6 lety

Pavel Medek

Znění stížnosti

Dne 5.9.2018 jsem prostřednictvím vašeho e-shopu rafni.cz s vámi uzavřel kupní smlouvu, jejímž předmětem byl dětský kontejner BEPPO 2. Toto zboží jsem převzal dne 6.9.2018 od pracovníka dopravní společnosti PPL. Zásilka byla doručena v neporušeném obalu. Zásilku jsem zčásti rozbalil týž den večer. Ke svému údivu jsem zjistil, že navzdory neporušenému a nepromáčklému obalu je roh kontejneru odštípaný. Ještě týž den jsem balík nafotil a žádal o řešení obchodní oddělení rafni.cz. Po několika vzájemných výměnách mejlů mi bylo sděleno, že jsem měl podat u dopravce výhradu. Nebylo proč, balík se jevil v pořádku a s reklamací u dopravce nemohu souhlasit.


Produkt

poškozené zboží


Požadované řešení

odstoupení od smlouvy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.9.2018 12:26, před 6 lety

Spotřebitel je v souladu s § 1829 odst. 1 písm. a) OZ oprávněn odstoupit od kupní smlouvy uzavřené distančním způsobem a vrátit zboží ve stavu, v jakém ho obdržel, vadné, tj. i poškozené při přepravě, nevyjímaje. Poškození zboží při přepravě představuje rozpor s kupní smlouvou a je tudíž vadou ve smyslu § 2161 odst. 1 OZ, která zakládá spotřebiteli právo z vadného plnění a za kterou je odpovědný pouze prodávající.

Jinými slovy řečeno, prodávající musí prokázat, že zboží bylo v okamžiku jeho převzetí spotřebitelem od dopravce ve shodě s kupní smlouvou, tedy zcela bezvadné. V opačném případě je prodávající povinen spotřebiteli vrátit veškeré peněžní prostředky, které od něho přijal, bez nároku na započtení jakékoli částky z důvodu snížení hodnoty zboží dle § 1833 OZ.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, může se spotřebitel obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.11.2018 14:37, před 6 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.