Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
vlastním vozidlo Jeep Renegade s dvouletou zárukou od prodejce při koupi nového vozu. Měl jsem problémy s motorem při první reklamaci mi bylo řečeno, že je vozidlo v pořádku, že prováděli cosi se svíčkami a dobili baterii(AUTO KRATOCHVÍL s.r.o.). Počítač hlásil nízký tlak ve válci, ale prý je auto v pořádku. Při další poruše motoru jsem vozidlo předal do AUTO KP PLUS a zjistili po týdnu, že chybí v motoru 2 litry oleje - prý si to mám hlídat stojí to v servisní knize. OK beru, že si mám hlídat olej, ale nikdo neřeší příčinu úniku oleje ale pouze to, že mi to naúčtují, celkem po mě chtějí cca 7300 Kč za to, že po týdnu zjistili, že mi chybí olej v motoru a dali mi nové svíčky, protože prý museli jelikož jsem tam měl neoriginální a to ze servisu (AUTO KRATOCHVÍL s.r.o.)to je ale prý nezajímá a ať si to reklamuji u nich. Takže jsem dopadl tak, že mi dolili olej vyměnili svíčky a dělali diagnostiku to vše na autě s opakovanou poruchou v záruce a chtějí po mě 7300Kč, opravdu profesionální přístup světové značky.
Jeep Renegade únik oleje
Řešení je jednoduché zjistit příčinu nadměrné spotřeby oleje u nového vozu a náklady spojené s poruchami atd si Jeep musí zaplatit sám.
|
Tweet |
Nemá-li vozidlo vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají o vozidla očekávat, je vozidlo vadné a spotřebitel má možnost uplatnit reklamaci. Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.