Počet nahlášených stížností: | 1232 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 13 |
Dobrý den,
objednala jsem si zboží na e- shopu Zalando. Platba předem, dodání přepravní společnosti DHL v Německu a na českém území PPL. Pokud se týká Zalanda i DHL vše proběhlo v pořádku. Problém je s PPL. Zásilku nejsou schopni dodat ve stanovené lhůtě, denní e.maily, že doručí následující den, nic nedodali. Spousta telefonátu na zákaznický servis, ve finále se k nim nešlo dovolat. Zásilku si převzali 13.9. a do 20.9. jí nebyly schopny dodat. Požádala jsem o osobní odběr v doručovacím depu, ale ani toto nebyly schopni zařídit. Nakonec jsem se spojila s e- shopem Zalando a dohodla se na odstoupení od smlouvy pro nedodání zásilky. DHL si dle jejich vyjádření zásilku vyžádá zpět a následně mi e-shop vrátí peníze. Nevím, jak celá operace bude dlouho trvat, ale nekonečné doručování PPL se mi jevilo zcela tragické.
nedoručení zásilky ve stanoveném termínu.
provést kontrolu ve společnosti PPL, aby zvýšili kvalitu svých služeb
|
Tweet |
Co se týká nesplnění povinnosti dodat řádně dle zasílatelské smlouvy v deklarovaném termínu, bylo by nutné namítnout skutečnost, že se zasílatel nepokusil zásilku dodat a tím porušil povinnost ze smlouvy, kterou má uzavřenou s odesílatelem, který by mohl vadné poskytnutí služby reklamovat.
Za včasné doručení ve vztahu mezi prodávajícím a spotřebitelem odpovídá prodávající, protože povinnost dodat je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Vzhledem k tomu, že zasílatelskou smlouvu uzavíral prodávající (odesílatel zboží), ten je také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.