Počet nahlášených stížností: | 720 |
Z toho za letošní rok: | 6 |
Stále v řešení: | 18 |
Obdržel jsem dobírku, kterou přijal personal. Po rozbalení jsem zjistil, že balíček za 1052,- Kč obsahuje nějaké 2 ks Pore cleaner, které bych si v životě neobjednal a dokonce bych je nechtěl ani jako pozornost při nákupu.
Pore cleaner
Vrácení zboží a obdržení peněz, které personal zaplatil.
|
Tweet |
Pokud si je spotřebitel jistý, že žádnou objednávku, zaslání zboží neodsouhlasil a zboží přišlo bez jakékoli jeho součinnosti, tak lze na takové zboží hledět dle občanského zákoníku jako na neobjednané plnění dle § 1838 občanského zákoníku. Pak se na spotřebitele hledí jako na poctivého držitele, tzn. že nemá k věci sice vlastnické právo, ale může si ji ponechat pokud si zboží podnikatel nevyžádá a nevezme si jej od spotřebitele na své náklady zpět. Spotřebitel tedy v takovém případě není povinen podnikateli věc vracet na své náklady dle tohoto ustanovení zákona.
Vyžadování úhrady ceny neobjednaného zboží je agresivní obchodní praktikou podle ustanovení § 5b a přílohy číslo 2 písm. f) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále rovněž "ZOS").
Jelikož je prodávající zahraniční subjekt sídlící ve Slovinsku, má spotřebitel možnost obrátit se na Evropské spotřebitelské centrum, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiných členských států EU, Norska a Islandu. Více informací o Evropském spotřebitelském centru je možné vyhledat na webových stránkách https://evropskyspotrebitel.cz/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.