Počet nahlášených stížností: | 29 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vážená Česká obchodní inspekce,
bohužel už opravdu nevím, na koho se obrátit ve věci nevyřízení reklamace a naprosté ignorace ze strany obchodního domu Kika, která naprosto přestala komunikovat ve věci reklamace kuchyňské linky. Kompletní přepis níže. Ve zkratce - reklamace uznána 11.7.2018 protokolem od OD Kika viz příloha. Dodnes, 20.9., tedy více než 2 měsíce od reklamace, nebylo nic vyřešeno a máme poloviční kuchyni. Věc jsem urgoval telefonicky i mailem celkem 6x, bez jediné odpovědi.
Prosím tedy Českou obchodní inspekci o informaci, jak mám dále postupovat. Chceme jen hotovou kuchyni, nic více.
Přeposílám popis situace (psáno do OD Kika v srpnu):
11.7.2018 byla reklamovaná kuchyňská linka, dodnes nebyla sjednaná náprava, paní J. nereaguje.
Uplynulo už více než 30 dnů, což je lhůta, kterou vám ukládá zákon na vyřízení reklamace. Prosím o urgentní reakci.
Opět shrnuji vady, které doplňují vady popsané ve formuláři v příloze, a které jsem dodatečně posílal paní Ježkové do mailu:
platil jsem 500 Kč za instalaci každého spotřebiče, celkem 3000 Kč. Dodnes nepřišla žádná faktura, peníze byly vyplaceny zjevně v hotovosti na černo, a jednotlivé spotřebiče dopadly následovně:
1. Myčka - zasazeno, ale nenainstalováno. Vyřešili jsme si u elektrikáře, musel prodloužit kabel
2. Indukce - zasazeno do linky, ale nenainstalováno - pán prý nebyl elektrikář, takže nám to nemohl nainstalovat. Udělali jsme tedy přes placeného elektrikáře
3. Odsavač par - navrtáno na zeď, ale nedoděláno - pán nás odkázal na stavební firmu, že to musí dodělat ona. Nicméně stavební firma od toho dává ruce pryč, protože to není její práce.
4. Lednice - OK
5. Trouba - OK
6. Dřez - zasazeno na linku, ale nenainstalovány baterie - pán prý není instalatér, instalaci baterie jsme si tedy zaplatili zvlášť u jiné firmy
Pán tedy nebyl elektrikář, instalatér, nicméně za instalaci všech spotřebičů si vzal peníze. V tomto světle se mi příliš nelíbí ten název instalace spotřebiče za 500, když půlka nebyla instalována. Navíc bez účtenky, která mi byla slíbena zaslat emailem a dodnes nic.
Kromě toho je na kuchyni spousta vad a nedodělků, viz reklamační formulář v příloze (prokopnutá zadní část linky, chybějící sokly, nepasující odpadkový koš, nesedící sokl po celé délce kuchyňské linky, atd.).
Kuchyňská linka
Náprava + kompenzace ve výši 30% + vrácení poplatku za nedokončenou montáž, která byla hrazena dopředu v plné výši
|
Tweet |
Platformu www.vasestiznosti.cz vybudovalo a službu mimosoudního řešení sporů na ní provozuje sdružení dTest. Pokud měl spotřebitel v úmyslu kontaktovat Českou obchodní inspekci, může tak učinit prostřednictvím kontaktů uvedených na webových stránkách tohoto úřadu (www.coi.cz).
K popsanému problému: Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu nejpozději do 30 dní ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Je-li smlouva porušena podstatným způsobem, má spotřebitel právo na odstranění vady dodáním nové věci bez vady, na odstranění vady opravou věci, na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo odstoupit od smlouvy.
Pokud prodávající porušil svou smluvní povinnost, odpovídá za škodu z toho vzniklou. Pokud spotřebitel prokáže, že mu vznikla škoda a že za tuto škodu odpovídá prodávající, má právo žádat náhradu této škody.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.