Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Dalsi priklad klamaveho konani spolecnosti penny market je i u nas v Broumove okr.Nachod - do schranky prijde letak den pred platnosti daneho letaku druhy den kdy vysel v platnost letak a zlevnene zbozi ktere by melo byt v obchode bohuzel se nenachazi skoro vubec nic jenom par vyjimek odpoved v danem penny marketu vedouci je takova ze nevi nic a proste to neni - volano i na linku zdarma odpoved piste na mejlik pan reditel se tim pry bude zabyvat nejak zrejme po trech mesicich zapomel odpovedet do dnesnich dnu neprisla od pana reditele zadna odpoved....neni to poprve co se tato situace stala posledni rok je to na tydenim poradku klamat spotrebitele.Penny market se zrejme dobre bavi na ucet spotrebitele.
???
|
Tweet |
Nabídka uvedená společností v reklamním letáku je nabídkou s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty schopnosti podnikatele plnit v souladu s § 1732 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Slevová akce tedy může být spojena s možností vyčerpání zboží ještě před jejím koncem. Kdyby reklamní leták obsahoval tuto informaci, nebylo by povinností prodávajícího mít zboží k dispozici po celou dobu slevové akce.
Popisovanou situaci by však bylo možné podřadit pod klamavé konání, jakožto klamavou obchodní praktiku, a to dle přílohy č. 1 písm. d) k zákonu č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, kdy prodávající nabízí ke koupi výrobky za určitou cenu, aniž by zveřejnil důvody, na jejichž základě se může domnívat, že nebude sám nebo prostřednictvím jiného podnikatele schopen zajistit dodávku uvedených nebo rovnocenných výrobků za cenu platnou pro dané období a v přiměřeném množství vzhledem k povaze výrobku, rozsahu reklamy a nabízené ceny (vábivá reklama).
Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, může se obrátit na krajský živnostenský úřad, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně má možnost prodávajícímu uložit ve správním řízení pokutu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.