Počet nahlášených stížností: | 109 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, chtěla bych nahlásit stížnost na řidiče na lince Praha-Jablonec n. Nisou ve směru Jablonec. Autobus vyjížděl dnes večer v 19:00 z Černého mostu. Pan řidič chtěl vybírat peníze za dovozné za zavazadla. Přesvědčoval mě a ostatní cestující, že musíme za zavazadlo zaplatit, že je to v zákoně a že není jeho problém, že ostatní řidiči poplatek nevybírají. Dotázala jsem se, od kdy se poplatek platí, že nemám u sebe žádné peníze a že nic patit nebudu, protože v ceníku je dovozné zadarmo. Pan řidič reagoval velmi vulgárně a v zápětí cestujícím s místenkami oznámil velmi hrubě, že ho žádné naše místenky nezajímají a místenky nekontroloval.
Se společností jsem jinak velmi spokojená a za celé 4 roky jsem neměla na této lince jediný problém. Předpokládám, že pan řidič chtěl drobné za zavazadla tzv. do kapsy.
Děkuji za odezvu a přeji hezký večer, Hněvsová Lucie
Řidič byl vulgární po neoprávněném zaplacení zavazadel které vyžadoval
Navrhuji o pokutování řidiče za neprofesionální a vulgární chování a okrádání cestujících. Minimalně požaduji, aby řidič věděl o mé stížnosti a zamyslel se společně s vaší spoluprácí nad svým chováním.
|
Tweet |
Podle smluvních přepravních podmínek společnosti BusLine a.s. se zavazadla přepravují společně s cestujícím ve vozidle a pod jeho dohledem jako ruční zavazadlo nebo jako spoluzavazadlo, nebo se přepravují odděleně jako cestovní zavazadlo. Za přepravu spoluzavazadla a cestovního zavazadla je cestující povinen uhradit dopravci dovozné ve výši stanovené ceníkem dopravce. Řidič vozidla nebo pověřená osoba dopravce s konečnou platností rozhodne zda bude zavazadlo přijato jako cestovní zavazadlo či spoluzavazadlo. Uložení zavazadla do zavazadlového prostoru je cestující povinen ohlásit řidiči. K přepravě jsou přijímána cestovní zavazadla jejichž cena nepřesahuje 5000,-Kč.
Podle aktuálně platného ceníku spolčenosti BusLine a.s. pro trasu 530190 Jablonec n. Nis. - Praha zveřejněného na webových stránkách http://www.busline.cz/cz/ceniky.html#jab-pha by mělo být dovozné za zavazadla zdarma.
Byla-li spotřebitelka donucena zaplatit dovozné, ač pro to neexistoval právní nárok, může po společnosti žádat vrácení peněžních prostředků. Nebude-li spotřebitelka se svou reklamací úspěšná, má možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.