Počet nahlášených stížností: | 190 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Ohledne blizejiciho se konce dvouleteho vern. obdobi sluzby Internet 100 za 499 KC mesicne, mi UPC poslal email, tak jsem otevrela posledni fakturu a prekvapila me castka pres 650KC k zaplaceni.Dne 08.03.18 mi poslali email kde uvedli ze se rychlost a cena wifi zvysuji na 150 MB a cena 30 KC extra mesicne.Castka 499 mi odchazi automaticky kazdy mesic inkasem a kvuli navyseni ceny vznikl nedoplatek 150KC. UPC mi zavolal a oznamil ze jsem mela cas nabidku odmitnout, cili mlcet znamena souhlas. Prosila jsem ji aby tuto castku 'vymazala' ale marne. Email mi spadl do spamu,odeslany z emailove adresy UPC kterou jsem jeste nikdy predtim nevidela.Take mi slecna telefonicky lhala kdyz jsem se ji zeptala na 'do kdy muzu zrusit smlouvu', odpovedela ze 'kdykoliv', pritom je NUTNE minimalne 15 dni predem poslat vypoved.
Internet 150 klient cislo 4964415
Jestlize se tato stiznost nevyresi spravnym zpusobem, budu nucena k dalsim krokum (tedy COI a socialni site), nepreji si aby me UPC kontaktovalo telefonicky, jedine emailem. Preji si smazat veskere preplatky nad 499 KC mesicne od brezna. Dekuji
|
Tweet |
Podle § 63 odst. 6 zákona o elektronických komunikacích je společnost povinna nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy uveřejnit informaci o této změně v každé své provozovně a způsobem umožňujícím dálkový přístup. Zároveň je společnost povinna informovat spotřebitelku o uveřejnění. Pokud se jedná o změnu náležitostí smlouvy, kterým se mění cena poskytovaných služeb, je společnost povinna informovat spotřebitelku způsobem sjednaným ve smlouvě rovněž o jejím právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti této změny, a to bez sankce, jestliže nové podmínky nebude spotřebitelka akceptovat. Informaci je společnost povinna poskytnout spotřebitelce způsobem, který si spotřebitelka zvolila pro zasílání vyúčtování.
Pokud spotřebitelka s postupem společnosti nesouhlasí, měla by uplatnit reklamaci. Pokud bylo o reklamaci rozhodnuto jako o neoprávněné, má spotřebitelka možnost obrátit se s námitkou na Český telekomunikační úřad do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace. Podáním námitky se však neoddaluje splatnost poplatku. Český telekomunikační úřad však v odůvodněných případech může na žádost spotřebitele rozhodnout, že povinnost zaplatit poplatek odkládá až do rozhodnutí o námitce. Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci ČTÚ na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Společnost UPC Česká republika, s.r.o. (dále jen „UPC“) stížnost klientky důkladně prošetřila. Během šetření bylo zjištěno, že klientka v souladu u s platnou legislativou obdržela v březnu 2018 zákonnou povinnost - Oznámení o změně smlouvy. Toto oznámení jí bylo zasláno stejnou formou, v jaké bylo zasíláno pravidelné vyúčtování. Klientka tak měla možnost od smlouvy bez sankcí a s okamžitým účinkem odstoupit od Smlouvy, pokud se změnou nesouhlasila.
Klientka společnost UPC poprvé ohledně ukončení smlouvy kontaktovala v červnu 2018. Byla informována správným způsobem o nutnosti podat podepsanou výpověď, věrnostním programu a doúčtování neoprávněně čerpané věrnostní slevy za využité měsíce. V hovorech, které se týkaly odpojení smlouvy, a které proběhly telefonicky, nebylo sděleno, že výpovědní lhůta je 15 dní a nebylo také sděleno, že smlouvu může ukončit kdykoli. Pokud má klient věrnostní slevu, musí počítat s jejím dopočtem. Klientka byla také požádána o úhradu nedoplatku, který ve výši 179,78 Kč vznikl nižší úhradou za služby. Na jeho odúčtování bohužel nemá právo.
Správné kontakty na společnost UPC jsou veřejně přístupné na www.upc.cz a pokud klient pošle email na jinou e-mailovou adresu, než kterou zpracovává klientské centrum, dostane automatickou odpověď s informací o správném e-mailu. Oznámení, které bylo společností UPC zasláno v březnu 2018, nám navíc nebylo vráceno jako nedoručitelné. Z výše uvedených důvodů je bohužel klientčina reklamace neoprávněná a nebylo možné jí vyhovět. Klientka byla o postupu společnosti informována a bylo ji zasláno vysvětlení situace.
V případě obdobných dotazů, připomínek či reklamací kontaktujte prosím klientské centrum společnosti UPC Česká republika, s.r.o. na tel. č. 241 005 100 v pracovní dny od 8:00 do 19:00 hod. nebo na emailové adrese info@upc.cz.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.