Společnost


SPORT & MÓDA, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#26503Neuznana reklamace - nevysvetleny duvod "způsobena neobvyklym způsobem pouzivani"

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 28 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.09.2018, před 6 lety

Lenka Kerumová

Znění stížnosti

11.3.2017 jsem si pres e-shop objednala VFF Entrada. Dne 25.9.2017 jsem reklamovala odtrzeni vrchniho textilniho materialu od vibramove podrazky v miste tesne nad podrazkou.
Reklamace byla vracena s popisem reklamovaneho paru. Vyjadreni k reklamaci: "uvedene opotrebeni je způsobeno neobvyklym zpusobem uzivani.[...] Jedna se o opotrebeni materialu uzivanim, nejde o nasledky materialovych ci vyrobnich vad. Ze stavu obuvi lze usuzovat, ze se jedna o nasledek nevhodneho uzivani. Zaruka se nevztahuje na vady způsobene opotrebeni obuvi jejim uzivanim, nebo nespravnym uzivanim."
Reklamaci jsem pri prebrani obratem vratila s zadosti o vysvetleni, co presne je "neobvykly zpusob uzivani", protoze boty jsem uzivala presne dle doporuceni, tj. volny cas.
Vyjadreni k tomuto bylo vraceno 31.10.2017 s poucenim, ze vyrobky se staly etalonem v tomto segmentu atd. atp. a ze "o moznych pricinach vzniku problemu nehodlam spekulovat". Pavel Kunst, Sport&Moda.
Entrady jsou zname tim, ze se vrchni material v miste lepeni u vibramove podrazky trha. Viz napr. vyjadreni zakazniku italskeho i americkeho VFF webu (napr. http://us.vibram.com/shop/fivefingers/women/casual/entrada/W03.html,). Mne se to stalo u kazdeho ze tri paru, ktere jsem si koupila, na tom samem miste - u paty, u jednoho po 26 mesicich uzivani, u tohoto po 6, u tretiho po 18.
Prosim o radu, co presne je "nevhodne uzivani" a tudiz urcit, zda je reklamace uznatelna, ci nikoli.
Lenka Kerumova


Produkt

Entrada 13W0301


Požadované řešení

Prosim o vyjadreni, co presne je "nevhodne uzivani" a tudiz urcit, zda je reklamace uznatelna, ci nikoli.
Vzhledem k tomu, ze k trhani dochazi i u jinych uzivatelu nez u mne, prosim o vraceni penez. Za vracene penize si koupim jine VFF botky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.10.2018 15:39, před 6 lety

Prodávající je povinen řádně informovat spotřebitelku o vlastnostech prodávaných výrobků, o způsobu použití a údržby výrobku a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby. Jestliže je to potřebné s ohledem na povahu výrobku, způsob a dobu jeho užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém písemném návodu v českém jazyce a aby byly srozumitelné.

Dozor nad dodržováním povinností stanovených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Za porušení informační povinnosti hrozí prodávajícímu pokuta za přestupek a to až do výše 1 000 000,- Kč. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že prodávající porušil některou ze svých povinností, má možnost podat podnět České obchodní inspekci.

Pokud prodávající spotřebitelku o způsobu použití věci řádně neinformoval, je odpovědný za poškození, které vzniklo v důsledku nesprávného použití věci. Dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR sp. zn. 33 Cdo 3620/2008 se za vadu na věci považuje také poškození, ke kterému došlo v souvislosti s nesplněním informační povinnosti ze strany prodávajícího dle § 9 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele.

Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.11.2018 23:20, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.