Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Nesouhlas s vyřízením reklamace č. R918000499, číslo reklamace dodavatele RE18011577 ,
15.3. jsem zakoupila na www.huramobil.cz Doogee S30, který jsem v červenci reklamovala, neboť se mi po několika pádech na zem poničil a navíc nešly šroubováčkem otevřít šroubky na krytu SIM karty. Dne 31.7. potvrzení z obchodu o přijetí reklamace, 24.8. informace o ukončení reklamace, 1.9. jsem společnosti napsala svůj nesouhlas s vyřízením reklamace, 3.9. se firma vyjádřila negativně k mému požadavku reklamaci vyřešit, číslo reklamace R918000499, číslo reklamace dodavatele RE18011577. Tento mobilní telefon jsem zakoupila prostřednictvím HURAMOBIL.CZ dne 15.3.2018 (faktura 2018105100-). Komunikace probíhala mailem.
Reklamovala jsem odlepený boční kryt telefonu, čímž vypadla též krytka pro USB a zničené šroubování telefonu.
Mou reklamaci obchod vyhodnotil jako neoprávněnou a zamítl záruční opravu z důvodu mechanického poškození, jelikož přístroj vykazuje stopy po pádu a šroubovák je poškozený. Mobilní telefon opravdu vykazuje stopy po pádu, ovšem po pádu, který měl dle výrobce i prodejce vydržet bez újmy. Již po prvním pádu na plovoucí podlahu (ne na žádnou skálu či kamení, i když i tento pád by měl mobil přežít, když je na displeji v reklamní fotografii muž stojící na vrcholku hor), se k mému velkému překvapení oprýskal kovový kryt a vše ostatní! A též se musel začít odlepovat boční kryt, protože přestala držet v boku krytka USB otvoru. Šroubovák jsem použila jednou a již při druhé manipulaci (před odesláním k reklamaci, kdy jsem potřebovala vyjmout SIM kartu), jsem měla problém se šroubováním. Rozhodně jsem šroubovák neničila hrubou silou, jak uvádí servis. K mechanickému poškození telefonu uvádím, že jsem si v internetovém obchodě www.huramobil.cz z á m ě r n ě ! zakoupila outdoorový mobilní telefon Doogee S30, který je inzerován jako mobilní telefon s dobrou /pevnou/ ochranou (Solid Protection), jehož pevný kryt ochraňuje telefon proti tvrdému/silnému nárazu (this tough body protects the phone from hard strike) – viz oficiální stránky výrobce (https://www.doogee.cc/detail/ip68-rugged-smartphone/119). O tom, že potřebuji odolný mobilní telefon, protože se starám o těžce postiženého syna s autismem, jsem nadto komunikovala též s pracovnicí paní Petrou Hozákovou a byl mi doporučen právě mobilní telefon Doogee S30. Mobil jsem si kupovala právě proto, že když mi upadne na zem nebo ho syn na zem upustí, tak se mu nic nestane. Když se po pádu poničil, tak jsem mobilní telefon poslala k reklamaci s požadavkem, aby byl telefon opraven nebo mi byly vráceny peníze. Reklamace uznána nebyla, s tímto způsobem vyřízení mé reklamace nesouhlasím. Proto jsem obchodu psala dne 1.9. nesouhlas s vyřízením mé reklamace, 3.9. přišla odpověď z obchodu, že mi nemohou v reklamaci vyhovět. Dále chci uvést, že jsem obdržela spolu se zamítnutím mé reklamace od obchodu informaci, že je možná oprava přístroje asi za 700 Kč. V takovém případě bych očekávala, že tato možnost mi bude nabídnuta před tím, než mi neuznanou reklamaci obchod zašle zpět, protože pokud bych o placenou opravu měla zájem, vzniknou mi další zbytečné náklady na poštovném. Na závěr bych chtěla uvést, že jsem přesvědčena, že jsem se stala obětí klamavé reklamy, neboť výrobce a následně prodejce inzerují výrobek jako odolný, a proto požaduji bezplatnou opravu v záruční době nebo vrácení peněz. Děkuji. S pozdravem Marie Zadražilová
Doogee S30 neuznaná reklamace
Požaduji vrácení peněz nebo bezplatnou opravu v rámci záruční doby.
|
Tweet |
Ustanovení § 2161 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, stanovuje, že zboží musí odpovídat určité jakosti, tedy musí mít ujednané a deklarované vlastnosti, musí být způsobilé k účelu, k němuž se obvykle používá nebo který prodejce uvádí a musí také odpovídat ujednaným a popsaným vlastnostem.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit, neboť její reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Pokud prodejce úspěšně prokázal, že věc namítaným nedostatkem v době převzetí netrpěla a následně reklamaci zamítl, doporučujeme zkontrolovat si, zda to bylo na základě důvodů, které zákon připouští. Pokud použil zákonné důvody, které se nezdají příliš přiléhavé, má spotřebitel možnost se obrátit na soudního znalce z oboru. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací.
Nebude-li možné urovnat spor smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.