Společnost


TERAE BUSINESS s.r.o.

Počet nahlášených stížností:189
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

47%
53%
Toto skore je založeno na 34 stížnostech.

#26534Nedodání zboží a nevrácení peněz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 2 dny 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
24.09.2018, před 6 lety

Martina Bauerová

Znění stížnosti

Dne 16. 7. 2018 jsem zaplatila přes internet kartou za mobil Xiaomi Redmi 4x. Potvrzení objednávky mi přišlo do mailu s tím, že termín dodání zboží je 20 dní (nebylo skladem). Nicméně mobil mi přes mnohé urgence nebyl do konce srpna dodán. Dne 4. 9. jsem proto objednávku mailem stornovala a pan Ohanka (jednatel společnosti) mi slíbil vrácení peněz. To jsem urgovala 13. 9. 2018, dostala jsem odpověď, že do 21. 9. 2018 peníze vrátí, avšak ani to se nestalo. Pokud vím, aktuálně je na tuto společnost mnoho stížností stejného charakteru, možná by šla podat nějaká hromadná žaloba. V mém případě se totiž nejedná o částku přes 5 000,-, takže by to byl jen přestupek. Prosím o radu, jak dál postupovat. Děkuji mnohokrát.
S pozdravem
Martina Bauerová


Produkt

nedodání zboží a nervrácení peněz Xiaomi Redmi 4x 3/32 GB GLOBAL (černý) (1153)


Požadované řešení

Žádám vrácení peněz, objednávku jsem dne 4. 9. 2018 storonovala.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.9.2018 10:58, před 6 lety

Pokud se smluvní strany dohodly na zrušení smlouvy od počátku, mají povinnost vrátit si plnění tak, jak si sjednaly. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod dohodou o zániku smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.10.2018 15:01, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.