Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#26535Be2 - seznamka - neoprávněně vymáhaná částka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 26 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
24.09.2018, před 6 lety

Aneta Kudlíková

Znění stížnosti

Dobrý den. Během posledních několika dní mi přišly dva e-maily, ve kterých po mě společnost Be2 chce uhradit 5068 ,- Kč za jakési 12 měsíční VIP členství na seznamce Be2 a vyhrožují mi předáním tohoto údajného dluhu exekuční společnosti. Co si pamatuji, tak jsem registraci ani nedokončila a na web seznamky se nepokoušela chodit, o čemž svědčí i fakt, že mi e-maily informující mne o nových možných partnerech chodily jen do 1.9. 2017, tyto e-maily jsem ignorovala. Nyní po roce se společnost ozvala s tím, že musím uhradit tuto částku a že se jedná o 12 měsíců členství v seznamce, za kterém mám zaplatit = 4788.00 CZK + 280 CZK za manipulační poplatky. Vzhledem k tomu, že jsem neplatila ani první poplatek a registraci ani nedokončila, tak toto jednání neshledávám jako férové a jedná se o nečekané ustanovení, které se dá řešit právní cestou. Pokud má někdo stejný problém, tak by byla potřeba se spojit a řešit to společně.


Produkt

Be2


Požadované řešení

Zajímalo by mě, jakým způsobem je možné údajné VIP členství zrušit a co je potřeba udělat, aby tyto nevyžádané e-maily přestaly chodit, aniž by bylo nutné platit částku, která je po mně požadovaná neprávem.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.9.2018 10:55, před 6 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.

Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.9.2018 16:29, před 6 lety

ID: 163462211


Dobrý den.

Dle našich informací Vás již ve výše uvedené záležitosti kontaktovalo Oddělení pohledávek be2.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
1.10.2018 17:53, před 6 lety


Aneta Kudlíková

Dobrý den, jak jsem psala v e-mailu, tak ty peníze nemám a odmítám si je půjčovat u nebankovní společnosti, abych přeplatila dvojnásobek. Minulý rok jsem se na seznamku registrovala skrz mobilní telefon a všeobecné podmínky ani nešly otevřít, zároveň při platbě prostředí ani nevypadalo tak, jak jste mi posílali v printscreenu. Kdybych byla informovaná, že mi odečtete tolik tisíc z karty a že se to bude po roce bez upozornění opakovat znovu, tak bych do toho nešla, protože tato vaše roční částka mi nezbývá ani měsíčně na jídlo, když odečtu ze své výplaty částku na bydlení, tudíž vím jistě, že jsem o těchto podmínkách nebyla adekvátně informovaná a už vůbec jsem o tom nebyla informovaná žádným e-mailem po registraci, jak jste mi psali, protože jak jsem zmiňovala, tak mi od vás naposledy přišel e-mail v září loňského roku, předtím mi přišlo jen pár e-mailů, ve kterých mi bylo nabídnuto cca 6 potencionálních partnerů, pak už nic a předtím žádný informační e-mail. Kdyby vaše společnost profitovala skutečně ze seznamování lidí a podmínky byly viditelně oznámeny před platbou, tak by nebylo tolik stížností. Po roce jste mě kontaktovali až s tím, že dlužím peníze, o kterých vůbec nevím, že měly být znovu strhnuté. Jsem ochotná a hlavně schopná zaplatit za jeden, maximálně dva měsíce VIP členství, které jsem tedy podle vás v tomto novém období "využila" (i přesto, že jsem nic nevyužila už více než rok), ale pokud mi budou i nadále chodit výhružné emaily, kde mi hrozíte exekutory, tak se obrátím na ostatní nespokojené "VIP členy", kteří každým dnem přibývají a podám trestní oznámení. Jak píši, opravdu nemám finance na to hradit si seznamku za takový poplatek a jsem z toho akorát psychicky vydeptaná, protože kdyby stejně jak chodí vaše výhružné e-maily, chodily i e-maily, kde by bylo upozornění, že je potřeba si prodloužit či zrušit VIP členství s informací o ceně služby, tak by nebyly ani stížnosti, zároveň byste ani neměly takové zisky. Zítra se obracím na právní poradnu a zeptám se na jejich názor, protože více jak 5 000, - Kč za nevyužité členství na budoucí období je zlodějina, což vím já a víte to i vy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.10.2018 14:31, před 6 lety

ID: 163462211


Dobrý den.

V souvislosti s obdobím platnosti a cenou stávajícího i eventuálně prodlouženého Prémiového členství či možnostmi jeho Výpovědi jste byla informována prostřednictvím platební stránky, emailové zprávy s potvrzením realizace úvodní platební transakce a/ anebo Všeobecných obchodních podmínek be2, které jsou uživatelům k dispozici na naší domovské stránce www.be2.cz a také přímo v jejich uživatelském profilu.

V zájmu přeposlání Potvrzení o realizaci úhrady prosím kontaktujte Zákaznické centrum na adrese: zakaznickyservis@be2.cz - jelikož toto obsahuje citlivá data, není jej možné zveřenit,

děkujeme Vám za pochopení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
8.10.2018 09:06, před 6 lety


Aneta Kudlíková

Dobrý den,

byla jsem informovaná právníkem, že vzhledem k nepřehlednosti vašich podmínek, k záměrnému skrývání pro zákazníka důležitých informací a celkově k nekalosti celé vaší obchodní činnosti nemusím na vaše e-maily brát zřetel a v případě opakování se mám spojit s ostatními podvedenými lidmi a řešit to soudně. Nehledě na to, že mám právo vymáhat i již strhnutou částku, která dělala téměř 5 tisíc korun, ale rozhodla jsem se, že to už řešit nebudu.

Jelikož jsem férový člověk, který chce mít hlavně klid, tak žádám o přepočítání VIP členství k dnešnímu dni a nabízím uhrazení této částky, protože to je tak maximální částka, kterou můžu nyní dát, v opačném případě Vás žádám, abyste mě už ničím a nijak neurgovali, protože už jsem ve spojení s dalšími okradenými a věřte mi, že po posledním roce mého života, už se nenechám dál okrádat a celou situaci budu řešit soudní cestou.

Asi nejhorší na této situaci mi přijde kontext celého počínání vaší společnosti. Všichni okradení máme společné to, že jsme se jen chtěli seznámit a líbila se nám myšlenka toho, že to bude skrz osobnostní test a že si konečně najdeme někoho pro sebe vhodného do života a místo toho přišla vlna urgencí a vyhrožování z vaší strany.

E-maily, které mi od Vás chodí, neodpovídají na to, co Vám píši, takže jsou očividně automaticky generované. Žádám Vás opakovaně o přepočítání částky k dnešnímu dni a k alespoň trochu férovému jednání a k e-mailovým odpovědím na to, na co se dotazuji. Opakovaně mi byl zaslán z Vaší strany ten samý e-mail s printscreenem platby, kde jsou informace, které při mé platbě a platbách ostatních lidí byly záměrně skryté. Taktéž Váš opakovaně zmiňovaný email s potvrzením realizace úvodní platební transakce neexistuje.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.10.2018 12:14, před 6 lety

ID: 163462211


Dobrý den.

Vzhledem k tomu, že jste včas a řádně nevypověděla Vaše členství, Vaše původně zakoupené členství bylo prodlouženo na dobu 12 měsíců. Toto období nelze skrátit.

Prolongace a jeho délka je uvedená i na platební stránce, v rámci které jste si své členství zvolila a uhradila a také na potvrzení o realizaci úhrady, které Vám bylo odeslané prostřednictvím emailové komunikace ihned po realizaci platby.

Můžeme Vás ujistit, že z naší strany už členství nebude opětovně prodlouženo, takže žádné dodatečné náklady související s členstvím, kromě již otevřené pohledávky, nevzniknou.

Platbu za členství bude potřeba uhradit na základě upomínky, která Vám byla zaslána, a v uvedeném termínu.

Další informace ohledem pohledávky/ dluhu Vám můžeme poskytnout na:

zakaznickyservis@be2.cz

děkujeme Vám za pochopení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
9.10.2018 16:44, před 6 lety


Aneta Kudlíková

Dobrý den,

nemám finance na to, abych byla vůbec schopná uhradit takovou částku za službu, kterou jsem si neobjednala a už vůbec nevyužila, protože nebylo co využít. Opakovaně píši, že žádný uvítací informační e-mail mi NIKDY NEBYL DORUČEN, což mohu dokázat. Nejprve mi přišel e-mail pro dokončení registrace a poté asi šest nabídek na klamavé profily, za to jste mi v minulém roce odečetli neoprávněně z mého účtu 5000,- Kč. O této ceně jsem znovu opakuji NEBYLA INFORMOVÁNA ani před platbou, ani při platbě, ani po ní. Dále opakuji, že žádný informační uvítací e-mail z vaší strany NEEXISTUJE a neobdržela jsem ho nejen já, ale nikdo z lidí, se kterými jsem v kontaktu.

Takže za několik tisíc korun jsem od Vás získala jen starosti. Z vaší strany je cítit obrovská neserióznost. Za mé těžce vydělané peníze jsem dostala jen pár fiktivně vytvořených profilů, které sami vytváříte a nyní výhružky, protože se vám nepodařilo mě po roce znovu okrást. O automatické prolongaci jsem taktéž nebyla informovaná v žádné fázi mé registrace. Jedná se o podmínky, o kterých je potřeba zákazníka informovat VIDITELNĚ předem, nikoli v poznámkách pod čarou.

ZÁMĚRNĚ UVÁDÍTE V OMYL A VÍTE TO.

Žádám znovu o vyjádření Dtest.

Trvám na okamžitém odstranění profilu se všemi údaji a ukončení vymáhání neadekvátní částky z vaší strany, o které jsem nebyla informovaná předem. Evropské spotřebitelské centrum se vašimi praktikami opakovaně zabývalo a nadále zabývá. Jde o nepřiměřené nároky. Při neakceptování mého práva se přidám do skupiny, která zvažuje hromadnou stížnost. V současné době už se se stejně okradenými sdružuji.

Nadále trvám na smazání účtu i s platebními údaji a na přepočítání vaší roční částky k dnešnímu dni tak, aby se jednalo o částku, která bude alespoň trochu adekvátní vzhledem k mé výpovědi vaší automatické prolongace.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.10.2018 10:15, před 6 lety

Dobrý den,

Potvrzení o realizaci úhrady - uvítací email, který Vám byl odeslaný prostřednictvím emailové komunikace ihned po realizaci platby se dá vyhledat v našem archivu odelaných emailů a je možné Vám zaslat kopii.

Jelikož tento dokument obsahuje Vaše osobní údaje, ve výše uvedené záležitosti kontaktujte přímo naše Zákaznické centrum na adrese:

zakaznickyservis@be2.cz

Dle našich informací Vás již v ostaních výše uvedených záležitostech kontaktovalo Oddělení pohledávek be2.

V zájmu vymázání údajů z databáze prosím dodržte standardní postup a kontaktujte:

ochrana@be2.cz,

mějte však prosím na paměti, že tím nevyužijete své Prémiové členství a evidenci a proces vymáhání dlužného poplatku to neovlyvní,

děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
12.10.2018 14:19, před 6 lety


Aneta Kudlíková

Dobrý den,

těžko dohledáte něco, co nebylo odesláno. Nyní už jedinou reakci, kterou na svůj e-mail vyžaduji, je informace o zastavení vymáhání, dle Vás, dlužné platby.

Nyní uvedu důvody, proč na tyto další finance nemáte nárok:
Dle § 1824 občanského zákoníku odstavce 1 a 2 je jednoznačně určeno, že sjednává-li se smlouva prostřednictvím prostředku komunikace na dálku, sdělí podnikatel spotřebiteli údaje uvedené v § 1811 odst. 2 a § 1820 odst. 1. A pokud prostředek komunikace na dálku neumožňuje poskytnout spotřebiteli všechny údaje, obdrží spotřebitel alespoň údaje podle § 1811 odst. 2 písmene c) o ceně zboží nebo služby, případně způsob jejího výpočtu včetně všech daní, poplatků a jiných obdobných peněžitých plnění.

Dále dle § 1800 odstavce 1 téhož dokumentu je uvedeno, že obsahuje-li smlouva uzavřená adhezním způsobem doložku, kterou lze přečíst jen se zvláštními obtížemi, je tato doložka platná, nepůsobí-li slabší straně újmu nebo prokáže-li druhá strana, že slabší straně byl význam doložky dostatečně vysvětlen.

A to je přesně situace, která se zde vyskytuje. Ve všech informacích o jakýchkoliv cenách uvádíte jednu jedinou hodnotu, a to je cena za uzavření Premiového členství. Uvádíte ji jak ve vašich všeobecných obchodních podmínkách. Jediná forma, která poskytuje informace o ceně za vedení tohoto členství je schovaná uprostřed drobného šedého textu na šedém podkladu, což je pro doložku ve smlouvě naprosto nepřijatelné.

Mé osobě smlouva jednoznačně újmu způsobila a Vy jste tudíž dle § 1800 odstavce 1 občanského zákoníku povinni prokázat, že mně, jakožto slabší straně, byl význam doložky dostatečně vysvětlen. Takovéto prokázání z vaší strany neproběhlo, přesto jste bez mého souhlasu využili údaje k mé kartě a peníze jste si z mého účtu strhávali.

Poslední legislativní údaj, který bych tu chtěla zmínit, je § 5 Zákona 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele. Ten v odstavci 2 uvádí, že za klamavou se považuje obchodní praktika obsahující pravdivou informaci, jestliže vede nebo může vést spotřebitele k rozhodnutí ohledně koupě, které by jinak neučinil, pokud jakýmkoli způsobem uvádí nebo je schopna uvést spotřebitele v omyl ohledně ceny nebo způsobu výpočtu ceny anebo existence konkrétní cenové výhody.

V případě explicitního zjištění, že cena je v řádech několika tisíc, by mé jasné rozhodnutí bylo členství nekupovat.

Vaše konání je jednoznačně klamavé, tedy protiprávní. Z tohoto důvodu požaduji okamžité zastavení vymáhání poslední vámi požadované položky.

Kudlíková

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.10.2018 10:50, před 6 lety

ID: 163462211


Dobrý den.

Potvrzení o realizaci úhrady - uvítací email, který Vám byl odeslaný prostřednictvím emailové komunikace ihned po realizaci platby jsme vyhledali v našem archivu a potvrzujeme, že je možné Vám zaslat kopii v případě, že se obrátíte na Zákaznické centrum.

Informace o délke a ceně členství je možné najít i na platební stránce ještě před zaplacením prvního období předplatnýho.

Podrobné informace jsou uvedené také v uvítacím emailu, který Vám bylo odeslán prostřednictvím emailové komunikace ihned po realizaci platby.

Naneštěstí, Vaše platba nebyla dosud přijata a z tohoto důvodu byl Váš případ posunut partnerské agentuře na vymáhání pohledávek.

Další komunikace bude probíhat přímo ze strany této agentury.

Adresujte prosím veškerou budoucí korespondenci přímo externí společnosti.

děkujeme Vám za pochopení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
17.10.2018 10:49, před 6 lety


Aneta Kudlíková

Zašlete mi tedy kopii uvítacího e-mailu, který ve své e-mailové schránce nemám a nebyl mi nikdy doručen. A poprosila bych, aby se jednalo o e-mail, který byl adresovaný přímo mě a v tom daném termínu, ne žádný obecný printscreen jako ten, kterým se snažíte dokazovat platbu a který mi posíláte pořád dokola. Celé Vaše počínání je skutečně nehorázné.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.10.2018 08:41, před 6 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na žádost spotřebitelky reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
19.10.2018 11:55, před 6 lety

Dobrý den,

Potvrzení o realizaci úhrady - uvítací email, který Vám byl odeslaný prostřednictvím emailové komunikace ihned po realizaci platby se dá vyhledat v našem archivu odeslaných emailů a je možné Vám zaslat kopii.

Jelikož tento dokument obsahuje Vaše osobní údaje, ve výše uvedené záležitosti kontaktujte přímo naše Zákaznické centrum na adrese:

zakaznickyservis@be2.cz

děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.11.2018 14:54, před 6 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
20.11.2018 09:46, před 6 lety


Aneta Kudlíková

Se společností Be2 nebylo možné se rozumně domluvit, takže nyní s pár odborníky vymýšlíme, co je reálně napadnutelné a v podstatě čekáme, zda mi přijde dopis od vymáhající společnosti, aby se to začalo řešit ve větším měřítku. Společnost ví moc dobře, jaké praktiky používá. Uvítací e-mail, který mi byl společností odeslaný jakožto jejich údajný "důkaz" je ve formátu pdf, což jsem čekala, tudíž to není žádný printscreen, o který jsem žádala. Každopádně nic jiného jsem ani nečekala, když vím jistě, že mi takový e-mail nikdy předtím nepřišel. Všechno to jsou uměle tvořené důkazy a viditelně špatně. Stížnost uzavřít nechci, protože tento případ ještě není zdaleka vyřešený a chci, aby moje další kroky byly veřejně vidět.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.12.2018 10:58, před 6 lety

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.