Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V posledních 14 dnech mi nebyla doručena doporučená zásilka, ačkoli jsem byl prokazatelně doma. Nikdo se neobtěžoval ani zazvonit. Jedná se o poštu Mratín a u první zásilky, kdy přecházela pošta Martín na smluvního dodavatele se jednalo o poštu Měšice.
U první zásilky se mi po mnoha pokusech dovolat se na poštu podařilo domluvit náhradní doručení. Jejich zdůvodnění, že brigádníci nesmí doručovat, mě neuspokojuje.
Toto jednání je nehorázné. Odesílatel platí velké poštovné se záměrem, že zásilka bude doručována. A Česká pošta neplní své závazky?
Navíc nejsou telefony uvedené na internetu funkční, nebo telefony uvedené na oznámení o nedoručení zásilky nikdo v pracovní dobu nezvedá.
Já mám nabídnout řešení? Samozřejmě požaduji, aby doručovatelé dělali co mají, tedy doručovat zásilky! Minimálně se pokusit doručovat!
|
Tweet |
Podnik je povinen se o doručení prokazatelně pokusit a následně o uložení zásilky informovat. Pokud tak neučiní, je možné podat reklamaci na kterékoli poště. Spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Podnik se zavazuje k tomu, že zákazníka vyrozumí o vyřízení reklamace do 30 dnů od jejího podání.
Pokud provozovatel poštovních služeb nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, je odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman