Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Z obchodního domu IKEA jsem si online objednala nábytek v celkové hodnotě přes 30 tisíc korun s dodáním až do bytu kvůli nadměrným velikostem a kilům (PAX skříně, botníky a rám postele). Dne 24. srpna přijeli z IKEA a 35 krabic mi vyložili v bytě. Do té doby jsem bohužel nevěděla jak jsou jednotlivé položky balené a neměla jsem v ruce nic, podle čeho bych průběžně mohla odkontrolovat zboží. Následně mi jeden z pánů dal předávací protokol, že je to všechno, všech 35 položek, tak jsem protokol podepsala. Jako žena jsem ani neměla reálnou šanci krabice se skříní, botníky a postelí přeskládat a spočítat. Bohužel dva dny na to když jsme vše začali kompletovat jsme zjistili, že u položky MEHAMN (Pár posuvných dveří), která je na dvě části: 10251187 výplň dveří a 90250264 kovový rám dveří - právě tato druhá část PAX art: 90250264 CHYBÍ. Volala jsem do Ikea, aby kontaktovali dopravce, že v autě musela zůstat ještě jedna krabice, ale neúspěšně, prý nemají nic nahlášeno. Tak jsem jela osobně do IKEA na ČM, kde mi poradili si rám znovu koupit, abych nečekala než vyřídí reklamaci, na kterou mají 3 týdny (že musí udělat inventuru podle, které poznají, že jim rám přebývá). Po uznání reklamace mi měli peníze za ZNOVU koupený rám zaslat na účet, ale reklamaci mi 11.9.2018 ZAMÍTLI.
PAX art: 90250264 - kovové rámy posuvných dveří s kolejnicí
Prosím, aby byla reklamace ještě jednou prošetřena. V celé objednávce chyběl pouze tento díl skříně, který je samostatně úplně k ničemu a který někde musí přebývat. Prosím o vrácení peněz za Artikl 90250264. Kvůli této nešťastné situaci jsem ho musela koupit 2 x.
|
Tweet |
Pokud nebylo dodáno zboží v odpovídajícím množství, jedná se o vadu, za kterou je odpovědný prodávající. Vzhledem k tomu, že zboží bylo reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, platí právní vyvratitelná domněnka, že zboží bylo vadné již při převzetí. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí (tedy, že byly dodány všechny části). Zamítnutí reklamace je proto nutné přesvědčivě zdůvodnit.
Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Dobrý den, případ jsme přehodnotili a zákaznici byla zaslána částka na bankovní účet 10. října 2018. Pevně věříme, že při příštím nákupu v našem obchodním domě nebo na našem online obchodu, bude vše v pořádku ku spokojenosti zákaznice.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Pozvrzuji vrácení peněz a uznání znovu otevřené reklamace. Upřímně mi je jen líto, že to nešlo rovnou bez pomoci dtestu.
Děkuji