Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dne 22.9.2018 zakoupeny přes portál Viagogo vstupenky na balet Labutí jezero, hrazeno online přes kartu. Dne 25.9.2018 jsem zjistila,že se jedná řádově o 1500Kč dražší vstupné, při platbě jsem byla ujištěna, že se kupuji místa v neprodávanějším sektoru. Dle zaslaných vstupenek se však jednalo o poslední řadu. Od smlouvy odstoupit není možné, vstupenky lze pouze přeprodat, a to za nižší cenu. Viagogo AG není možné kontaktovat, v nabídce pouze předdefinované odpovědi bez přímého kontaktu na agenturu.
Stěžuji si na nemožnost požádat ve lhůtě 14 dní o odstoupení od smlouvy a žádám vrácení peněz. Vstupenky jsem si zakoupila znovu, a to přímo přes společnost TICKETPORTAL. Společnost jsem se pokusila kontaktovat, nicméně trvají si na svém, že k žádnému pochybení nedošlo.
Martinková Eva
2 ks vstupenek, HOMEticket no. 458609, 458610
Vrácení celé částky za koupené vstupenky.
Počet vstupenek: 2
Cena za vstupenku: CZK1105.00
Celková cena vstupenek: CZK2210.00
Rezervační poplatek: CZK656.00
Manipulační poplatek: CZK35.00
DPH: CZK138.00
Úprava: -CZK0.00
Celkem k úhradě: CZK3039.00
|
Tweet |
Obecně platí, že při koupi zboží na dálku (např. přes internet, po telefonu) má spotřebitel možnost odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží. Ustanovení § 1837 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, však zakotvuje výjimky, ve kterých od smlouvy odstoupit nelze. Písm. j) tohoto ustanovení vylučuje odstoupení od smlouvy "o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud podnikatel tato plnění poskytuje v určeném termínu". Nákup vstupenek na koncerty (do divadel, kin atp.) je právě smlouvou o využití volného času, která se váže ke konkrétnímu termínu. Spotřebitel tedy nemá zákonnou možnost odstoupit do 14 dnů od kupní smlouvy vstupenek.
Společnost není prodávajícím vstupenek. Společnost pouze zprostředkovává obchod mezi kupujícím a prodávajícím (český název webového portálu je "burza vstupenek"). Prodávajícím tedy nemusí být vždy podnikatel. Není-li prodávajícím podnikatel, na smluvní vztah mezi kupujícím a prodávajícím se nepoužijí ustanovení na ochranu spotřebitele.
Společnost (jako zprostředkovatel obchodu) se ve svých obchodních podmínkách zavazuje, že bude garantovat dodání vstupenek. Pokud osoba, která vstupenku prodává, vstupenku nedodá nebo dodá neplatné vstupenky, společnost zajistí náhradní vstupenku případně vrátí to, co spotřebitel zaplatil. Nebudou-li vstupenky řádně dodány, doporučujeme kontaktovat společnost a dodání vstupenek reklamovat. To lze učinit na adrese: https://www.viagogo.com/secure/login?ReturnUrl=https://www.viagogo.com/secure/myaccount/CustomerSupport
Pokud by společnost uváděla nepravdivé údaje, mohly být naplněny znaky klamavého konání, jež patří mezi nekalé obchodní praktiky. V takovém případě jí může být uložena sankce ze strany České obchodní inspekce, respektive dozorových orgánů v zemi sídla provozovatele. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Dozorový orgán nad spotřebitelskou oblastí se ve Švýcarsku nazývá Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen, je známý spíše pod zkratkou "BFK", v angličtině je to Federal Consumer Affairs Bureau, pod zkratkou "FCAB".
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Zde je také telefonický kontakt: +41 58 462 20 00 a kontaktní adresa:
Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen (BFK)
Bundeshaus Ost
3003 Bern
Spotřebitelka nám zaslala následující vyjádření:
"Před týden jsem podávala stížnost na společnost Viagogo, která na svých stránkách uvádí klamavé údaje. Dtestem uváděné kontakty na dozorový orgán ve Švýcarsku jsou zbytečnou ztrátou času. Dozorový orgán jsem již kontaktovala a obdržela jsem velice obecnou odpověď. Dále mi bylo společností Viagogo sděleno, že se povedlo lístky dále prodat, nicméně peníze obdržím až 8 dnů poté, co se bude konat akce a nový kupující potvrdí, že se na akci dostal. Takže vše naprosto zbytečné, evidentně se zde hromadí pouze stížnosti bez jakékoliv šance na další řešení. S penězi jsem se již rozloučila, sice jsem podala reklamaci u své banky, ale zatím je vše v řešení. Níže přidávám odpověď dozorového orgánu ve Švýcarsku.
Sehr geehrte Frau ....
Besten Dank für Ihre Beschwerde in Sachen Viagogo. Das Unternehmen und dessen Webseite wurden bei uns bereits mehrfach beanstandet.
Bei Viagogo handelt es sich nicht um einen offiziellen Ticketverkäufer, sondern lediglich um einen Wiederverkäufer von Tickets. Gemäss den allgemeinen Geschäftsbedingungen von Viagogo werden Tickets nur dann rückerstattet, wenn diese nicht geliefert wurden oder der Eintritt zu einer Veranstaltung nicht gewährt wird. Hingegen werden von Viagogo keine Reisekosten, Hotelreservationen etc. entschädigt und keine Ticketkosten für Anlässe, die auf ein anderes Datum verschoben wurden, rückerstattet.
Wir haben, gestützt auf das Bundesgesetz gegen den unlauteren Wettbewerb, die angemessenen Massnahmen ergriffen, damit Viagogo seine Geschäftspraktiken ändert und transparenter über seine Leistungen und Preise informiert.
Link zur Medienmitteilung des SECO „Zivilklage gegen Luxstyle und Viagogo“: https://www.seco.admin.ch/seco/de/home/seco/nsb-news/medienmitteilungen-2017.msg-id-68311.html
Hingegen hat das Staatssekretariat für Wirtschaf SECO keine Kompetenzen, allfällige vertragsrechtliche Streitigkeiten zu beurteilen oder Hilfe bei der Rückforderung bereits bezahlter Geldbeträge zu leisten. Ihre Beschwerde wurde jedoch in unserer Datenbank registriert und soll dazu dienen, die Verletzung von Kollektivinteressen zu beweisen.
Wir hoffen, Ihnen mit diesen Informationen weitergeholfen zu haben und wünschen Ihnen einen angenehmen Tag.
Freundliche Grüsse
Eidgenössisches Departement für
Wirtschaft, Bildung und Forschung WBF
Staatssekretariat für Wirtschaft SECO
Sekretariat Ressort Recht"
Služba VašeStížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, nemůžeme tudíž společnost ke spolupráci nutit. Není-li společnost při řešení stížností aktivní, doporučujeme spotřebitelce, aby využila služeb advokáta a případně se svého nároku domáhala soudní cestou. Seznam advokátů je mimo jiné možné dohledat na webové adrese www.dtest.cz/advokati.
Stížnost necháváme přeřazenou na společnost, která má možnost na ni reagovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.