Společnost


Historický subjekt, nezadávat nové stížnosti

Počet nahlášených stížností:190
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 59 stížnostech.

#26590Neoprávněné prodloužení závazku odebíraných služeb

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 26 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
25.09.2018, před 6 lety

Jiří Pokorný

Znění stížnosti

Dobrý den,
odebírám od společnosti UPC následující služby: internet + televize + telefon. V průběhu několika let zpětně docházelo ke změnám smlouvy. Poslední mnou podepsaná smlouva je ze zde 8.9.2015. Kde se zavazuju odebírat internet + tv + telefon za částku 651 Kč po dobu 12ti měsíců. V červnu 2018 jsem si nechal vypracovat jiné nabídky od jiných společností na podobné služby. Volal jsem na call centrum s žádostí o informaci, kdy mi končí období. Bylo mi sděleno, že můj závazek končí 9.9.2018. OK, nechal jsem tedy připravit doma potřebné rozvody pro přechod jinam. Sice nevím kde se vzal tento datum, když v původní smlouvě je uvedeno, že závazek je na 12 měsíců, ale budiž, když je to o rok, tak to asi lze pochopit. Jenže ve službě mojeupc jsem dnes zjistil následující informace:
23.2.2018 mi byly změněny poskytované služby (jiná rychlost), to by mi nevadilo. Nikde jsem s ničím písemně nesouhlasil a došlo také k navýšení ceny, ale to bych asi pochopil vzhledem k nárustu rychlosti, cenový závazek měl končit 9.9.2016 a získal jsem vyšší rychlost, kterou ovšem v reálu nedosahuji, ale to nyní nechci řešit. V reálu se nic po zdražení nezměnilo. Také jsem zjistil, že mám věrnostní období do 22.2.2019. Od roku 2015 jsem žádnou jinou smlouvu nepodepsal, ve službě mojeupc mám zaškrtnuto zasílání vyúčtování na e-mail a toto vyúčtování (faktura) mi na e-mail nechodí.
Může UPC takto svévolně prodlužovat závazek a tím pádem dělat z klientů rukojmí když chtějí ukončit všechny služby a odejít i když jejich původní písemný závazek je již dle mého názoru ukončen? S touto společností nechci dále nic mít. Chci pouze odejít k jiné společnosti. Myslím, že s nimi právně žádný závazek k datu 22.2.2019 nemám. Navíc při pokusu o výpověď chtějí doplatit službu do 22.2.2019. Tak se ptám:
1) Mají právo svévolně prodloužit věrností období? Navíc když jsem se ještě předem (cca 2 měsíce před výročím poslední podepsané smlouvy) dotazoval na možnost odchodu.
2 ) Mají právo požadovat doplacení služeb i když jsem s prodloužením nikde písemně nesouhlasil a žádná nová smlouva se mnou sepsána nebyla?

Dnes jsem ještě oprátora při pokusu o výpověď služeb požádal i písemné informace k celému "podivnému" prodloužení období, ale ten mi je zaslat odmítl.


Produkt

UPC internet 150, UPC TV a UPC telefon


Požadované řešení

Dohoda na ukončení poskytování služeb bez doplacení období ke kterému jsem se dle mého názoru nezavázal.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.9.2018 10:28, před 6 lety

Od 2. 9. 2017 vzešla v účinnost novela zákona o elektronických komunikacích, která v takovémto případě stanoví, že smlouva bez souhlasu zákazníka může být prodloužena jen jako smlouva na dobu neurčitou, kterou je možno s výpovědní dobou vypovědět bez sankce.

Avšak, pokud smlouva spotřebitele končila před účinností této novely, platila pro tento případ ještě stará úprava. Podle tehdejšího znění zákona o elektronických komunikacích je podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací povinen informovat spotřebitele způsobem, který si zvolil pro zasílání vyúčtování, a to nejdříve 3 měsíce a nejpozději 1 měsíc před uplynutím účinnosti smlouvy obsahující ujednání o automatickém prodloužení smlouvy, o možnosti a způsobu, jak ukončit smlouvu. V této lhůtě by spotřebitel měl zaslat společnosti požadavek na ukončení smlouvy či služby, a to způsobem, který určí.

Pokud by společnost o možnosti ukončit smlouvu neinformovala včas, potom by porušila zákon a Český telekomunikační úřad by jí mohl udělit pokutu. Spotřebitel by mohl rovněž namítat neplatnost takového automatického prodloužení smlouvy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.10.2018 14:00, před 6 lety

Vyjádření pro dTest:

Společnost UPC Česká republika, s.r.o. (dále jen „UPC“) se stížností klienta podrobně zabývala. Během šetření bylo zjištěno, že klientovi byly průběžně sdělovány správné informace, a to dle aktuální situace. Na některá oznámení, která mu byla zaslána, nereagoval, a tím pádem byla brána jako odsouhlasená (klient měl nabídku na odstoupení). Klientova reklamace je tím pádem neoprávněná, došlo pouze k nedorozumění v termínech věrnostního období.

Ačkoli tedy společnost UPC postupovala správně, přesto vychází klientovi vstříc a v případě, že svou smlouvu ukončí dříve, před datem vypršení věrnosti, nebude v jeho případě aplikován dopočet věrnosti. Podrobné informace klient obdržel e-mailem. Společnost UPC věří, že se klientovu stížnost tímto opatřením podařilo vyřešit k jeho spokojenosti.

V případě obdobných dotazů, připomínek či reklamací kontaktujte prosím klientské centrum společnosti UPC Česká republika, s.r.o. na tel. č. 241 005 100 v pracovní dny od 8:00 do 19:00 hod. nebo na emailové adrese info@upc.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.11.2018 08:34, před 6 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
13.12.2018 19:17, před 6 lety


Jiří Pokorný

Společnosti UPC jsem odeslal výpověď smlouvy a doufám, že slib výše o neuplatnění sankcí dodrží.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.12.2018 12:12, před 6 lety

Ačkoli klientova výpověď nebyla dodána v požadovaném termínu, o kterém byl klient včas a dostatečně informován, rozhodla se společnost UPC postupovat proklientským způsobem a dopočet věrnosti nebude aplikován. Věříme, že tak stížnost byla vyřešena ke klientově spokojenosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.1.2019 11:35, před 6 lety

Opět žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.2.2019 21:37, před 6 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.