Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Prohlédnutí, projetí vozidla u prodejce AAA bylo v pořádku. Uhrazena záloha. Při ceně 200.000,-Kč zde měla být tuším určitá záruka na vady. Vozidlo nám bylo dovezeno až zhruba po 3 týdnech, vzhledem k pozdější platbě dle dohody. Po dodání byla v interiéru silně cítit spálenina, až později se to srovnalo. Na rozdíl od jízdy v AAA auto při zatáčení a popojíždění skřípalo. Autorizovaný servis jsem kvůli dovoleným domluvil na září. Mezitím ale v autě odešla baterka (zcela odepsaná, oprava stála přes 3.000Kč), a hned za pár dní bylo auto opět nepojízdné. Odtaženo do autorizovaného servisu s tímto závěrem: Totálně zničená spojka (oprava 23.500Kč) a již déle prasklá pružina kol (nový pár pružin prý stojí 8.000Kč). S autem jsme přitom najeli necelých 500km. Reakce AAA - prý žádný nárok na reklamaci či slevu, auto je údajně staré... (Volali jsme do AAA já i manželka, bohužel skryté vady - baterii, spojku, pružiny v ceně téměř 35.000Kč si pár týdnů po koupi prý musíme uhradit sami!
Škoda Yetti TSI
Volali jsme do AAA, abychom uplatnili záruku na tzv. skryté vady, které nebyly při předváděcí jízdě zřejmě (baterie, spojka, pružiny) s tím, že úhradu baterie nepožadujeme a uhradíme sami, pouze bychom (jako invalidní občané) uvítali uznání záruky a alespoň poloviční spoluúčast prodejce při opravě zničenéspojky, pružin v autorizovaném servisu. Odpověď od AAA byla v tom smyslu, že auto je ojeté a tudíž není o čem se bavit. Nechtěli jsme přitom plnou úhradu, jednalo se nám spíše o poloviční spoluúčast prodejce náhle nepojízdného auta na opravě. V AAA nám však bylo řečeno, že na nic nemáme nárok!
|
Tweet |
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí spotřebitel na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že spotřebitel o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vážený pane Nováku,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byl kolegy již informován. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Po dlouhém, opakovaném jednání s AAA se podařilo se domluvit přibližně na 20% spoluúčasti AAA na akutních opravách koupeného auta. Konkrétně výměna baterie, kompletní spojky a pružin téměř 35.000,-Kč, úhrada-spoluúčast AAA 7.500,-Kč. I tak děkuji...