Počet nahlášených stížností: | 40 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dokument je označen jako objednávka a zároveň jako smlouva, což je matoucí. Tento dokument je tištěným formulářem, kde jsou předtištěny dva podpisy. U obou jmen je uvedena stejná funkce jednatel. Dle úplného výpisu z obchodního rejstříku jedna ze zde uvedených osob nikdy jednatelem nebyla. Jedná se o pana Martina Kadlece, který byl dle výpisu vždy pouze společníkem firmy. Z úplného výpisu je patrné, že v době podpisu této "smlouvy" měli za společnost vždy jednat dva jednatelé a to společně a nerozlučně. Tady to splněno není a tak tuto "smlouvu" tím pádem považuji za neplatnou. Sdílíte můj názor?
Organizování energetické soutěže s cílem vybrat nového levnějšího dodavatele el. energie
Pokud je můj názor správný a smlouva je tím pádem od počátku neplatná, nemohu ji proto vypovědět, ale pak z ní nevyplývají pro mne žádné závazky. Poslal jsem společnosti KTST s.r.o. moje stanovisko k neplatnosti smlouvy a informaci, že jim z tohoto důvodu neposkytnu požadované údaje a ukončuji s nimi proto jakékoliv spolupráci. Vše posláno doporučeným dopisem a s dodejkou.
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
Byl-li porušen zákaz podomního prodeje, je vhodné o tom informovat obecní úřad. Obchodník, který tento zákaz poruší, může být tímto úřadem za své jednání pokutován.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.