Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V níže uvedeném znění jsem dne 5.9.2018 odeslal dopis se stížností České poště, s.p. Obdržel jsem pouze potvrzení o převzetí podání (zřejmě automatická odpověď). Do dnešního dne jsem neobdržel žádné vyjádření.
Věc: stížnost na doručování zásilky (DR3386889017U)
Dobrý den,
obracím se na Vás se stížností ohledně doručení zásilky. Zaplatil jsem si službu Balík do ruky, abych ušetřil čas a vyhnul se frontám na poště. Včera jsem byl e-mailem a SMS zprávou informován, že mi dnes (5.9.2018) bude doručován balík. Mám řádně označený zvonek i poštovní schránku. Kolem jedenácté hodiny dopolední jsem našel ve schránce oznámení o tom, že přes veškerou snahu o doručení zásilky jsem nebyl zastižen (čas uskutečnění pokusu o doručení byl uveden 9:44hodin). Od šesté hodiny ranní jsem doma a doručovatele jsem očekával! Jsem stoprocentně přesvědčen, že nikdo nezvonil a ani nebylo využito moje kontaktní telefonní číslo. Nevím tedy, co si mám představit pod frází „vynaložit veškeré úsilí“.
Na oznámení bylo uvedeno tel.číslo, na kterém mohu do 17:00 hodin kontaktovat doručovatele pana Milana Bulíčka. Pokusil jsem se o to minimálně 8x z mého telefonního čísla, několikrát rovněž z čísla manželky. V 13:19 hodin jsem dokonce doručovateli odeslal SMS, ale v 13:56 mi přišel z České pošty informační e-mail a SMS zpráva, že z důvodu nezastižení byla zásilka uložena na poště. Po 14:00 hodině je již doručovatelovo číslo nedostupné. Nevím, co si mám o tom myslet.
Nemám ve zvyku psát stížnosti, ale tato situace mě opravdu rozzlobila. Již jsem byl svědkem toho, jak k sousedům přijel doručovatel, pouze vystoupil, hodil oznámení do schránky a znovu odjel. Nechápu tento přístup! Naopak paní doručovatelka, která v našem rajonu pravidelně roznáší listovní zásilky je velmi milá, ochotná, nic pro ni není problémem a jako bonus vždy přidá úsměv. Je zvláštní, jak jeden podnik má zaměstnance s natolik rozdílným přístupem k práci.
Prosím o Vaši zpětnou vazbu a vyjádření se k této situaci.
Balík do ruky; číslo záslky DR3386889017U
Požaduji vysvětlení, proč nebyly dodrženy postupy doručení a jak byla výše popsaná situace řešena s doručovatelem.
|
Tweet |
Oproti službě Balík Na poštu lze v případě služby Balík Do ruky předpokládat, že jej Česká pošta doručí přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště. Pokud nalezne spotřebitel výzvu ve schránce, ačkoli byl po celou dobu na dané adrese, může na příslušné poště podat reklamaci vadného dodání. Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma.
Česká pošta výslovně garantuje doručení balíku Do ruky následující pracovní den po podání. Podle Poštovních podmínek pro dodržení této lhůty stačí, když bude adresát daný den vyzván k převzetí zásilky u příslušné pošty, nebo jen to, že zásilka bude k vyzvednutí připravena. To však jedině „v případě, že i přes veškerou snahu o doručení balíku byl pokus o doručení neúspěšný,“ jak je uvedeno na webové stránce www.ceskaposta.cz. I zde je tedy na místě reklamace. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman