Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Datum zakoupení obuvi: 11.05.2018 - Baťa Liberec
Datum reklamace: 04.09.2018 - ukončení: 20.09.2018 - Baťa Jablonec n/N
Reklamováno pro: Odlepená podešev, odlepený pásek, nerovnosti na stélce a barvení povrchového materiálu. Barvení se neobjevilo ihned při prvním nošení, ale až po měsíci nošení - pořízená fotodokumentace paní na prodejně vůbec nezajímala. Bylo mi sděleno, že pokud jsem boty nereklamoval IHNED po problémech s barvením, tak jsem dal nonverbální souhlas s vadou a nemám nárok uplatnit reklamaci. Bohužel jsem nemohl vysvětlit, že jsem boty měl v zahraničí (Francie), kde jsem reklamaci nemohl uplatnit a proto jsem boty reklamoval až po svém návratu.
Reklamace byla zamítnuta, opravena byla pouze odlepená podešev a odlepující se pásky nicméně barvení upraveno nebylo - viz výše. Dále nerovnosti na stélce, prý byly způsobené mechanickým opotřebením - nošením, takže se na ně oprava nevztahuje.
Vyjádření sepsala Vedoucí prodejny, nevím jestli se jedná o znalecký posudek nebo ne a zda-li mám právo jít na prodejnu opakovaně a reklamační proces zahájit znovu, protože boty budou barvit znovu a je to hlavní důvod vrácení.
Děkuji za pomoc s řešením
Pánská obuv, vycházková, lepená, nubuk, cena 1199,- 391 8664848 410
Rád bych odstoupil od kupní smlouvy, tedy vrácení peněz.
Protože oprava neřeší nerovnosti stélky a neřeší pouštění barvy
|
Tweet |
Podle čl. 5 odst. 2 směrnice o některých aspektech prodeje spotřebního zboží a záruk na toto zboží mohly členské státy stanovit, že spotřebitel je povinen oznámit prodávajícímu, že uplatňuje reklamaci do dvou měsíců po zjištění vady. Český zákonodárce tuto lhůtu do českého právního řádu netransponoval. Spotřebitel tedy není povinen uplatnit reklamaci ihned poté, co vadu zjistí nebo při dostatečné péči zjistit mohl (na rozdíl od obecné úpravy kupní smlouvy v občanském zákoníku). Nicméně spotřebitelům doporučujeme uplatňovat reklamaci bez zbytečného odkladu po zjištění vady.
Pokud prodávající trvá na zamítnutí reklamace, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.