Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Reklamoval jsem akumulátor svého notebooku DELL Inspiron 7566 zakoupený jako soukromá osoba v 11/2016 v CZC.cz. Reklamaci jsem provedl přímo u výrobce skrz linku 225 772 727 a uváděnou NBD záruku. Zde mi bylo sděleno, že se na akumulátor vztahuje pouze roční záruka a byl jsem přepojen na pozáruční oddělení, kde jsem si samozřejmě musel akumulátor a výměnu uhradit, což jsem provedl. V rámci řešení reklamace jsem nicméně několikrát uváděl, že je baterie nafouklá a tlačí zespodu na touchpad. Následně jsem zjistitl, že na toto jednání neměla společnost DELL zřejmě právo, protože záruční dobu nelze ze zákona zkrátit. Nahlášeno 5.9.2018 a opraveno technikem 11.9.2018.
Dell Inspiron 7566
Vrácení částky, která byla zaplacena za pozáruční opravu, jelikož měla být oprava kvalifikována jako záruční a provedena zdarma.
|
Tweet |
V tomto případě je třeba odlišit odpovědnost prodejce (spol. CZC.cz) a výrobce (spol. DELL).
Dle občanského zákoníku prodejce odpovídá za celý výrobek a jakýmkoli ustanovením se nemůže své odpovědnosti vzdát, nebo zákonnou záruční dobu 24 měsíců zkrátit (s jedinou výjimkou). Zkrácení záruční doby dle § 2168 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, je možné pouze v případě prodeje použitého zboží za podmínky, že zkrácení bylo ujednáno již v okamžiku koupě. Nejedná-li se o tento případ, může spotřebitel notebook reklamovat u prodejce (spol. CZC.cz) po dobu 24 měsíců.
Dle občanského zákoníku za vady věci odpovídá toliko prodávající, nikoliv výrobce. Výrobce (spol. DELL) však může odpovědnost za vady výrobku přijmout např. smluvně nebo uvedením záruky na obalu. Pokud výrobce deklaruje NBD záruku, je povinen jí dostát. Práva a povinnosti stran z této záruky se však řídí smlouvou, nebo podmínkami záruky, které výrobce uvádí. V tomto případě je možné stanovit délku poskytnuté záruky jakkoliv, nebo například neposkytnout záruku na všechny komponenty. Pokud se tedy dle smluvních podmínek záruka na baterii vztahovala, není prodávající oprávněn částku za opravu účtovat. Pokud však se však smluvní záruka na danou vadu nevztahovala a kupující s placenou opravou souhlasil, není oprávněn částku požadovat zpět. Odpovědnost výrobce za vady nemá vliv na trvání zákonné odpovědnosti prodejce.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.