Počet nahlášených stížností: | 606 |
Z toho za letošní rok: | 66 |
Stále v řešení: | 19 |
Stížnost se týká prodejny Kaufland Otrokovice
Za poslední měsíc dvakrát kaufland neměl akční zboží dřív, než uběhly 3 dny akce. (Pomerančové 100% džusy, mléko).
Dnes 27.9.2018 měli špatně popsané ceny akčních LED žárovek OSRAM Classic A 75 E27 1055 lm a Persil Color XXXL balení 6,5 kg bylo označeno jako 5 kg.
V neposlední řadě mi bylo odmítnuto vystavení záručního listu na žárovky OSRAM a a měřič odběru elektrické energie EMOS, s odůvodněním že účtenka na termopapíru je záručním dokladem, i když na ní tisk rozhodně 2 roky nevydrží.
ORAM, EMOS, Persil, K-Klasik
Řádné předzásobení akčním zbožím tak, aby bylo dostupné po celou dobu trvaní akce (tzn. 1 týden).
Přehlednější značení cen akčního zboží, tak aby byla cena identifikovatelná s výrobkem.
Vystavovat záruční listy na na nespotřební zboží (elektronika, oblečení, vybavení domácnosti) nebo opustit používání termopapíru. Účtenka musí vydržet beze změn min. 2 roky!!!
|
Tweet |
Nabídka uvedená společností v reklamním letáku je nabídkou s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty schopnosti podnikatele plnit v souladu s § 1732 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Slevová akce tedy může být spojena s možností vyčerpání zboží ještě před jejím koncem. Kdyby reklamní leták obsahoval tuto informaci, nebylo by povinností prodávajícího mít zboží k dispozici po celou dobu slevové akce.
Kdyby ale prodávající slibované zboží vůbec neměl v úmyslu dodat a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, může se obrátit na krajský živnostenský úřad, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně má možnost prodávajícímu uložit ve správním řízení pokutu.
Prodávající je dále povinen na žádost spotřebitele dle § 2166 občanského zákoníku potvrdit mu v písemné formě, v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti v případě vadného plnění. Prodávající má povinnosti z vadného plnění nejméně v takovém rozsahu, v jakém trvají povinnosti z vadného plnění výrobce. V potvrzení prodávající uvede i své jméno, sídlo a identifikující údaj, popřípadě i další údaje potřebné ke zjištění jeho totožnosti.
Je-li to potřebné, vysvětlí prodávající v potvrzení srozumitelným způsobem obsah, rozsah, podmínky a dobu trvání své odpovědnosti i způsob, jakým lze uplatnit práva z ní plynoucí. V potvrzení prodávající zároveň uvede, že další práva spotřebitele, která se ke koupi věci vážou, nejsou dotčena. Nebrání-li tomu povaha věci, lze potvrzení nahradit dokladem o zakoupení věci obsahujícím uvedené údaje.
Vážený zákazníku, děkujeme za Váš podnět.
Rádi bychom ho s Vámi dořešili k Vaší spokojenosti. Nebude-li Vás to obtěžovat, kontaktujte nás prosím na naší bezplatné zákaznické lince 800 165 894 nebo e-mailem na service@kaufland.cz.
Zákaznické centrum, Kaufland Česká republika
Co se týká dostupnosti zboží, bylo mi na zákaznické lince sděleno, že pokud opět na nějaké narazím, mám se ozvat a budou věc řešit. Tak uvidíme do budoucna.
K záručním dokladům mi bylo sděleno, že samostatný záruční list mi vystaven nebude (a i kdyby byl, že k němu vždy budu potřebovat účtenku), že si mám účtenku okopírovat či že mi ji okopíruje na požádání personál prodejny. No to jsem tedy zvědavý. S tímto způsobem řešení tedy moc spokojen nejsem.
Společnost nás informovala, že se rozhodla nevyužít služby VašeStížnosti.cz pro řešení stížností svých zákazníků. Nadále se tak zákazníci společnosti mohou obracet na kontakty uvedené v předchozím komentáři. Jelikož je naše služba založena na principu dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.