Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#26651Zrušení prémiového členství

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 5 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
27.09.2018, před 6 lety

Leoš Soustružník

Znění stížnosti

Zaregistroval jsem u této seznamky 1. 8. 2018 a zaplatil si prémiové členství. Rozhodl jsem, že už nadále nechci využívat těchto služeb, a zrušit účet. Zjistil jsem, že však účet není snadné deaktivovat, protože mám stále prémiové členství, které mělo po 1 měsíci skončit, a které bez mého vědomí bylo prodlouženo a z mého účtu mi bylo strženo 2 247,- Kč. Už jsem kontaktoval e-mailem zákaznické centrum ohledně zrušení členství a účtu.


Produkt

Academic Singles - prémiové členství


Požadované řešení

Žádám zrušení prémiového členství, smazání účtu a odstranění osobních údajů. Dále žádám a vrácení peněz, které mi byly bez mého vědomí strženy z účtu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.9.2018 20:33, před 6 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.10.2018 12:40, před 6 lety

ID: 176809913


Dobrý den.

Mějte prosím na paměti, že jste souhlasil s Všeobecnými obchodními podmínkami Academic singles (VOP), kterých součástí jsou také informace související s prodloužením Vašeho Prémiového členství, zakoupeného k datu: 02.08.2018. Prolongace je uvedená i na platební stránce, v rámci které jste si své členství zvolil a uhradil a také na potvrzení o realizaci úhrady, které Vám bylo odeslané prostřednictvím emailové komunikace ihned po realizaci platby.

Prémiové členství je prodloužené v případě, že jej klient včas a řádně nevypoví. Výpověď Prémiového členství je přitom potřebné uskutečnit nejpozději 4 dny před datem vypršení uhrazeného období (t.j. 4 dny před jeho prodloužením).

Jelikož nebyla z Vaší strany zaznamenaná žádná snaha o včasné a řádné vypovězení Vašeho Prémiového členství, bylo toto – v souladu s VOP – prodloužené.

Pokud došlo z naší strany k omylu a Výpověď jste nám v stanovené výpovědní lhůtě zaslal (prostřednictvím FAX-u, dopisu či přílohy emailu), přepošlete nám prosím svůj výpovědní email s potřebnou přílohou, kopii potvrzení o odeslání FAX-u či potvrzení Pošty o odeslání Výpovědi formou dopisu,

děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
7.10.2018 16:12, před 6 lety


Leoš Soustružník

Dne 29. 8. 2018 jsem Vám zaslal e-mailem v příloze výpověď prémiového členství. Dne 1. 10. 2018 jsem od Vás obdržel e-mail, že mé prémiové členství bude ukončeno dne 2. 12. 2018 a nebude obnovené a nebudou požadované žádné další platby. Ve své výpovědi jsem však požadoval okamžité ukončení prémiového členství a zřetelně jsem Vám sdělil, že již nadále nechci Vašich služeb využívat. Domnívám se, že mé prémiové členství mohlo být ukončeno ke dni 2. 10. 2018, ne až ke dni 2. 12. 2018, a vrácena alespoň poměrná část z čásky 2 247,- Kč. Nevidím důvod, proč by měla být zaplacena služba, kterou nadále nechci využívat, která mi byla prodloužena automaticky bez mého vědomí, aniž bych byl předtím upozorněn, že mé měsíční prémiové členství končí a zda nadále ho chci prodloužit. Považuji proto nadále stržení částky 2 247,- Kč za protiprávní a již jsem podal stížnost na tuto platbu u své banky. Rovněž jsem podal stížnost na Evropské spotřebitelské centrum, abych měl jistotu, že skutečně ukončíte mé prémiové členství a poté nebudete požadovat další platby za služby.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.10.2018 07:21, před 6 lety

Společnost má povinnost, než dojde k uzavření smlouvy, informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Informace o prodloužení pouze v obchodních podmínkách pak dostatečná není. Platební stránka sice obsahuje informaci o automatické prolongaci, avšak dle našeho názoru nedostatečným způsobem. Je zarážející, že ostatní text je uveden černou barvou, která v kombinaci se světlým podkladem umožňuje jednoduché přečtení, zatímco poučení o automatické prolongaci je uvedeno šedým písmem na šedém podkladu, takže je o poznání méně čitelné a přehlédnutelné. Závazně posoudit, zdali je poučení poskytnuté takovou formou dostatečné však přísluší jedině soudu. Pokud by však dostatečné nebylo, nevznikla by na straně spotřebitele povinnost uhradit poplatek za prodloužené členství.

Sporné je tedy celé automatické prodloužení členství, a tedy také povinnost spotřebitele hradit poplatek za prodloužení členství.

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.10.2018 10:29, před 6 lety

ID: 176809913


Dobrý den.

Prodlužování Vašeho Prémiového členství bylo již zrušené na základě Vaší žádosti ze dne 28/09/2018 (z data, které uvádite, tedy 29/8/2018, výpověď neevidujeme).

Vaše Prémiové členství je platné do 02/12/2018, po uvedeném datu nebude prodloužené.

Délka prodloužení Prémiového členství (3 měsíce) je uvedená i na platební stránce, v rámci které jste si své členství zvolil a uhradil a také na potvrzení o realizaci úhrady, které Vám bylo odeslané prostřednictvím emailové komunikace ihned po realizaci platby.

Z tohto důvodu je možné požádat o vymazání profilu i všech Vašich dat, ale cenu předplatného to neovlyvní.

V zájmu vymázání údajů z databáze prosím dodržte standardní postup a kontaktujte:

ochrana@academic-singles.cz,

mějte však prosím na paměti, že tím nevyužijete své již zaplacené Prémiové členství,

děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.11.2018 07:58, před 6 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
2.12.2018 19:43, před 6 lety


Leoš Soustružník

Hodnocení: